Przebudowa węzła DK86 i DK81 to największa inwestycja drogowa w Katowicach ostatnich lat, która ma kosztować 308 milionów złotych (239 milionów zapewnia Unia Europejska) i zakończyć się w połowie 2022 roku. Z rocznym opóźnieniem, ale ostatecznie ma zostać oddanych do użytku m.in.:
- sześć nowych wiaduktów,
- dwa podziemne przejścia dla pieszych,
- dziewięć bezkolizyjnych łącznic.
- Zimowe warunki i temperatury ujemne uniemożliwiają intensyfikację prac drogowych, natomiast chcemy jak najszybciej ukończyć przebudowę przejścia dla pieszych, z którego korzystają mieszkańcy Giszowca. Jesteśmy na etapie wyburzania wschodniej części przejścia na wysokości przystanku autobusowego. Równolegle przebudowujemy kanał wód dołowych KWK Murcki-Staszic i realizujemy prace związane z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną - mówi Tomasz Kawalec, kierownik budowy z firmy NDI.
Znamy datę otwarcia zjazdu z DK86 na DK81
Na początku grudnia 2021 r. napisał do nas zniecierpliwiony Czytelnik, który przypomniał, że piąta z dziewięciu nowych łącznic miała zostać otwarta dla kierowców w listopadzie. Chodziło o zjazd z DK86 (ul. Pszczyńska) na DK81 (ul. 73. Pułku Piechoty). Tak się jednak nie stało, ponieważ przedłużył się proces uzyskiwania koniecznych decyzji administracyjnych.
Urząd Miasta Katowice ogłosił, że zjazd z DK86 na DK81 zostanie wreszcie otwarty, choć z ponad miesięcznym opóźnieniem. Kiedy? Oficjalna data to wtorek, 18 stycznia, około południa.
- To ważny moment inwestycji. Mamy gotowy kolejny zjazd dla kierowców, który upłynni ruch na trasie w kierunku od centrum do południowych dzielnic Katowic - podkreśla Ewa Lipka, rzeczniczka UM Katowice. Mowa m.in. o Ochojcu, Piotrowicach czy Ligocie.