W poniedziałek 17 stycznia 2022 r. rozpoczną się prace w terenie w związku z budową zjazdu od strony Koszutki pod Rondo im. gen. Jerzego Ziętka.
Przejście dla pieszych pod Rondo od strony Koszutki będzie zamknięte
Zakres prac wymaga zamknięcia przejścia dla pieszych. Pierwotnie przejście miało być zamknięte w listopadzie, jednak ze względu na zmiany projektowe nastąpi to dopiero teraz. Od tego dnia – z uwagi na bezpieczeństwo oraz zakres prac – zamknięte zostanie zejście od strony Koszutki.
– Nie chcieliśmy sztucznie utrzymywać zamknięcia przejścia, stąd przesunięcie terminu. Uwarunkowania terenu, które wykonawca zastał po wejściu w teren w listopadzie wykazały konieczność naniesienia zmian w dokumentacji projektowej – wyjaśnia przesunięcie terminu zamknięcia przejścia Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta Katowice.
Zaprojektowany zjazd zawęzi istniejące schody przejścia podziemnego. W pierwszej kolejności zostaną wykonane prace rozbiórkowe istniejących schodów w miejscu projektowanego zjazdu, co pozwoli na wykonanie konstrukcji oporowej, w której zlokalizowany będzie ciąg pieszo-rowerowy.
- Bezpieczeństwo mieszkańców jest dla nas priorytetem, dlatego z uwagi na zakres i specyfikę prac konieczne jest całkowite wyłączenie z ruchu przebudowywanego przejścia – zapowiada rzecznik Ewa Lipka.
2 metry dla rowerów
W okresie prowadzonych prac dla mieszkańców dostępne będą dwa przejścia dla pieszych – pierwsze przy skrzyżowaniu ulicy Chorzowskiej z ul. Sokolską oraz drugie przejście podziemne pod al. Korfantego na wysokości ul. Morcinka.
Przypomnijmy, że inwestycja jest ważnym elementem infrastruktury rowerowej.
– Zjazd zdecydowanie poprawi płynność przejazdu jednośladów przez katowickie Rondo. Wykonawca wykona ciąg pieszo-rowerowy łączący istniejącą drogę rowerową wzdłuż ul. Chorzowskiej z przejściem podziemnym pod Rondem im. gen. J. Ziętka – mówi Paweł Sucheta, zastępca naczelnika wydziału transportu i Oficer Rowerowy.
Długość zaprojektowanego ciągu będzie wynosić ok. 60 m, a szerokość zaprojektowanej drogi rowerowej to 2 m, natomiast ciągu pieszego 1,5 m, co ma sprawić, że przejazd będzie komfortowy dla rowerzystów oraz bezpieczny dla wszystkich użytkowników zjazdu.