Zakończył się wreszcie remont końcowego odcinka linii kolejowej do Wisły (od Goleszowa). Od najbliższej niedzieli (11 grudnia) na trasę do Ustronia i Wisły Głębce wracają pociągi.
8 pociągów Kolei Śląskich do Wisły w tygodniu i 10 - w weekendy
Najwięcej połączeń uruchomią Koleje Śląskie, które w dni robocze kierować będą do Wisły 8 pociągów, zaś w dni wolne – 10 par (pierwszy o godz. 6.00, ostatni o godz. 20.03, z kolei ostatni powrotny skład z Wisły do Katowic będzie odjeżdżać z Głębiec o godz. 20.21).
W weekendy do Wisły (ale tylko do stacji Wisła Uzdrowisko) będą dojeżdżać także dwa pociągi dalekobieżne PKP Intercity:
- IC „Kormoran” z Olsztyna,
- IC „Daszyński” z Warszawy.
Wszystkie pojadą, rzecz jasna, przez Katowice.
Pociągi przyspieszą. Podróż z Katowic skróci się o pół godziny
Za sprawą remontu, pociągi będą mogły wyraźnie przyśpieszyć. W efekcie aż o pół godziny skróci się czas przejazdu - z Katowic do Wisły Głębce pociągiem regionalnym dotrzemy w ok. 1 godz. i 40 min., do centrum Wisły w nieco ponad półtorej godziny, do Ustronia w ok. 1 godz. i 20 min.
Po drodze pociągi KŚ będą w Katowicach zatrzymywać się na stacji w:
- Ligocie
- Piotrowicach.
Zmierzające do Wisły składy PKP Intercity zatrzymywać się będą tylko na dworcu głównym PKP w Katowicach, a do celu mają dotrzeć w czasie mniej więcej takim jak składy regionalne (podróż będzie natomiast droższa, bo za bilet relacji Katowice – Wisła Uzdrowisko trzeba będzie w PKP Intercity zapłacić 29 zł, natomiast w KŚ – 23 zł).
W ramach przeprowadzonego przez PKP PLK remontu linii do Wisły wykonano m.in. wymianę torów, sieci trakcyjnej, montaż nowych rozjazdów i urządzeń, poprawiających przepustowość linii, a także przebudowę ok. 140 obiektów inżynieryjnych (w tym wiaduktu nad doliną Łabajowa w Wiśle).
Przebudowano ponadto perony na 7 stacjach i przystankach (Ustroń, Ustroń Zdrój, Ustroń Polana, Wisła Jawornik - dawniej Obłaziec, Wisła Uzdrowisko, Wisła Dziechcinka i Wisła Kopydło). Wybudowany został również całkiem nowy przystanek Ustroń Brzegi (między Ustroniem Zdrojem a Ustroniem Polaną).
Może Cię zainteresować:
Czy na pewno jest sens budować dwie linie kolejowe z Katowic do Jastrzębia – Zdroju?
Może Cię zainteresować: