Węzeł Giszowiec, przyspieszenie. Już od czwartku 7 lipca węzeł Kolista będzie w pełni przejezdny

Otwarcie ostatniego odcinka węzła Kolista, pierwotnie planowane na 20 lipca, nastąpi niemal dwa tygodnie wcześniej, bo już w czwartek 7 lipca.

W ramach przebudowy układu drogowego w Giszowcu wprowadzone zostają kolejne zmiany w organizacji ruchu. Otwarcie ostatniego odcinka węzła Kolista, pierwotnie planowane na 20 lipca, nastąpi niemal dwa tygodnie wcześniej. Zostanie on udostępniony już 7 lipca w godzinach przedpołudniowych.

- Dziękuję mieszkańcom, szczególnie dzielnicy Giszowiec za cierpliwość, którą wykazali się przy tej inwestycji. To ogromne przedsięwzięcie, gdyż prace toczyły się na trasie, którą każdego dnia przejeżdża ponad 58 tysięcy pojazdów. Powstał bezkolizyjny węzeł dwóch dróg krajowych – DK81 i DK86, a ruch tranzytowy został oddzielony od lokalnego, co ma wymierny wpływ na poprawę bezpieczeństwa, ale i komfortu życia mieszańców. Otwarcie węzła Kolista oznacza, że mieszkańcy Giszowca otrzymują komfortowy dojazd do osiedla – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Przyspieszona zmiana w organizacji ruchu oznacza, że kierowcy ponownie będą mogli korzystać z przejazdu z osiedla Giszowiec a także z DK86 od strony Tychów – na osiedle przy ulicy Kolistej oraz umożliwi to dojazd do skrzyżowania ulicy Kolistej z ul. Karolinki i 73 Pułku Piechoty . Tym samym węzeł Kolista zostanie w pełni udostępniony dla ruchu. Skorzystają na tym również pasażerowie transportu publicznego. Trasy autobusów już nie będą prowadzone objazdami, co skróci czas przejazdu i usprawni komunikację z osiedlem. Razem z udostępnieniem całego węzła, uruchomiony zostanie również ciąg pieszy wzdłuż drogi.

Ostatnia prosta przebudowy węzła Giszowiec

- Znajdujemy się na ostatniej prostej przebudowy układu drogowego w Giszowcu, co pokazują ostatnie duże zmiany w ruchu. Po czerwcowym udostępnieniu znacznej części węzła Kolista, teraz możemy udostępnić kierowcom go w całości, co oznacza, iż ruch w tym obszarze będzie mógł się odbywać już we wszystkich docelowych relacjach – mówi Agnieszka Dutkiewicz, z-ca dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej, Katowickie Inwestycje S.A. – Obecnie wykonawca realizuje prace wykończeniowe, między innymi trasowanie i malowanie oznakowania poziomego na jezdniach DK86, zagospodarowanie terenów przyległych oraz roboty drogowe na fragmencie ul. 73 Pułku Piechoty wzdłuż salonów samochodowych. Przed nami jeszcze likwidacja tymczasowego ronda na ul. 73 Pułku Piechoty wraz z tymczasowymi dojazdami do niego oraz finalnie wdrożenie docelowej organizacji ruchu, co oznacza udostępnienie wszystkich pasów ruchu na rozbudowanych jezdniach – podsumowuje Agnieszka Dutkiewicz.

Największa inwestycja drogowa od 13 lat

To najważniejsza inwestycja drogowa w Katowicach od 13 lat, czyli od czasu budowy tunelu pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka. Dzięki niej oddzielony zostanie ruch tranzytowy od lokalnego, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i komfortu życia naszych mieszańców. Koszt robót budowlanych wynosi ponad 300 mln zł, z czego niemal 240 mln zł to dofinansowanie pozyskane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączna długość rozbudowywanych i przebudowanych odcinków DK81 i DK86 to 3,62 km.

ZOBACZ TEŻ:

Tramwaj

Może Cię zainteresować:

Przerwa w ruchu tramwajów w Załężu. Rozkręca się budowa nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna

Autor: Katarzyna Pachelska

05/07/2022

Colville andersen w dabrowie gorniczej2

Może Cię zainteresować:

Duński urbanista krytykował Katowice, ale chwalił Dąbrowę Górniczą

Autor: Maciej Poloczek

04/07/2022

Subskrybuj 24kato.pl

google news icon