Przebudowa ronda w okolicach Spodka rozpocznie się jeszcze w sierpniu 2021 roku. Zlikwidowana zostanie część schodów, w miejsce których powstanie pochylnia rowerowa umożliwiająca wygodny zjazd pod rondo i wyjazd spod niego. Nowa ścieżka pieszo-rowerowa będzie o długości 57,85 m i szerokości 4,1 m, a wzdłuż trasy pojawią się barierki chroniące przed upadkiem. Przewidywany czas zakończenia prac to wrzesień 2022 roku, a ich całkowity koszt to 3,4 miliona złotych.
Połączenie ul. Gospodarczej z Doliną Trzech Stawów
Nowe ścieżki rowerowe powstaną również na osiedlu Paderewskiego w Katowicach. Półtora kilometrowy ciąg pieszo-rowerowy połączy przejście w rejonie węzła Murckowskiego w kierunku ul. Gospodarczej z wiaduktem wzdłuż alei Górnośląskiej oraz powstanie trasa wzdłuż ul. Pułaskiego, a także na terenie Doliny Trzech Stawów od skrzyżowania ul. Pułaskiego z ul. Graniczną do wiaduktu. Koszt inwestycji, która swój finał ma mieć w kwietniu 2022 roku to 920 tysięcy złotych.
14 mln zł na inwestycje rowerowe
Katowice to miasto przyjazne dla rowerzystów, a jednoślady traktujemy nie tylko jako sposób rekreacji, ale także jako środek transportu. Sukcesywnie rozwijamy sieć wypożyczalni, przeznaczając każdego roku znaczne środki na rozbudowę infrastruktury rowerowej. W zeszłym roku wydaliśmy na ten cel ponad 6 mln zł, a w tym roku zarezerwowano w budżecie około 14 mln zł. Dzięki takim inwestycjom, pod koniec 2020 roku mieliśmy w Katowicach blisko 180 km tras, a docelowym planem jest połączenie wszystkich dzielnic miasta komfortowymi drogami rowerowymi z centrum - mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
Rowerem do centrum miasta
Aktualnie trwa też budowa drogi rowerowej, która połączy śródmiejską strefę „TEMPO 30" z węzłem przesiadkowym Brynów. Rowerzyści z południa Katowic będą mogli dostać się do centrum miasta dzięki trasom, które powstaną na ulicy Kościuszki. Prace w Katowicach-Brynowie mają zakończyć się jeszcze w tym roku.