Codziennie po DK 86 na wysokości katowickiego Giszowca przejeżdża ok. 58,5 tysiąca pojazdów. Następne zmiany organizacji ruchu mogą zaskoczyć niektórych kierowców. Jak podaje Urząd Miasta Katowice, wprowadzona tymczasowa reorganizacja ruchu uniemożliwi dla pojazdów jadących od strony Tychów bezpośredni zjazd na Giszowiec ulicą Kolistą. W kierunku Giszowca zostanie poprowadzony oznakowany objazd, który pobiegnie ulicą Gospodarczą.
– Na ulicy 73-go Pułku Piechoty ruch zostanie przeniesiony na nowo wybudowaną jezdnię południową. W rejonie skrzyżowania ulic Karolinki, Kolistej i 73-go Pułku Piechoty zmieniona czasowa organizacja ruchu polegać będzie na pozostawieniu jednopasowego wlotu na skrzyżowanie od ul. 73 Pułku Piechoty oraz zawężeniu wylotu ze skrzyżowania w ulicę Karolinki. Zostanie zamknięta łącznica relacji Tychy – Giszowiec. Relacja Giszowiec – Centrum zostanie przeniesiona na tymczasowy by-pass. Jednocześnie przystąpimy do przebudowy dwujezdniowego odcinka ul. Kolistej od strony wschodniej ulicy Pszczyńskiej. W pierwszej kolejności przebudowywana będzie jezdnia północna, a ruch dwukierunkowy poprowadzony będzie istniejącą jezdnią południową – wyjśnia Tomasz Kawalec, kierownik budowy z firmy NDI – generalnego wykonawcy robót.
Przebudowa węzłów DK81 i DK 86 będzie kosztować łącznie 285,8 mln zł, z czego aż 210 mln zł – to dofinansowanie pozyskane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
To największa inwestycja drogowa w mieście od czasu budowy tunelu pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka i składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza z nich to budowa nowego bezkolizyjnego węzła dwóch dróg krajowych - ul. Pszczyńskiej (DK86) i ul. 73 Pułku Piechoty (DK81) oraz rozbudowa ulicy Pszczyńskiej (DK86) od autostrady A4 do ul. Górniczego Stanu. Usprawnione zatem zostanie skomunikowanie ponadlokalne obszaru południowej części aglomeracji katowickiej z jej strefą centralną oraz miejskiego obszaru południowo-wschodniej części Katowic, w zakresie połączenia z drogami krajowymi oraz centrum miasta.
– Druga część obejmuje rozbudowę istniejącego dziś węzła drogowego ulicy Pszczyńskiej (DK 86) z ulicami 73 Pułku Piechoty, Karolinki, Kolistą, obsługującego ruch lokalny. Piesi i rowerzyści także zyskają nowe, bezkolizyjne połączenia. W efekcie przebudowy skrzyżowanie Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty będzie dwupoziomowe, a ruch lokalny zostanie oddzielony od tranzytowego. Powstaną tu zatem dwa węzły: jeden będzie rozprowadzał ruch tranzytowy w kierunku Tychów, Cieszyna i Skoczowa oraz na północ w kierunku autostrady A-4 i dalej w kierunku Krakowa i Wrocławia oraz Łodzi i Gdańska, drugi będzie dedykowany dla ruchu lokalnego – w kierunku Giszowca, Murcek i Ochojca – mówi Bogusław Lowak, naczelnik Wydziału Transportu Urzędu Miasta Katowice.