- Ściągnięcie do Katowic Intel® Extreme Masters stało się kamieniem milowym dla rozwoju naszego miasta. Legendarny Spodek co roku staje się globalną stolicą esportu, a Katowice jako gospodarz IEM są rozpoznawalną marką na świecie - mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Jednak IEM to nie tylko turniej finałowy, ale również inne wydarzenia. Jednym z nich jest Esportowa Liga Szkół, której druga edycja odbyła się w tym roku. Wzięło w niej udział 148 drużyn, w skład których weszło łącznie 444 zawodników. To pokazuje jak popularny jest esport wśród młodzieży – dodaje prezydent.
W lutym 2024 r. odbyła się druga edycja Esportowej Ligi Szkół w Katowicach, w której wzięło udział 444 zawodników w 148 drużynach. Po cyklu turniejów kwalifikacyjnych do finałowej rozgrywki, która odbyła się 11 lutego podczas 12. edycji Intel Extreme Masters o wygraną rywalizowali uczniowie:
- Technikum nr 2 Zespołu Szkół Ekonomicznych im. W. Korfantego,
- Śląskich Technicznych Zakładów Naukowych,
- Technikum nr 8 im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku
- Szkoły Podstawowej nr 65 im. Gustawa Morcinka.
Nowoczesna pracownia komputerowa to nagroda za zwycięstwo w Esportowej Lidze Szkół
Najlepsi okazali się uczniowie Technikum nr 2 Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Wojciecha Korfantego. We wtorek 26 marca 2024 r. została uruchomiona nowoczesna pracownia komputerowa, będąca główną nagrodą w rozgrywkach.
- Pracownia będzie służyć uczniom jeszcze w tym roku szkolnym. Zaangażowanie w rywalizację naszych uczniów miało podłoże czysto sportowe - walczyli o nagrodę nie dla siebie samych, ale dla placówki, w której się uczą - mówi Marek Halama, dyrektor Technikum nr 2 w ZSE im. Wojciecha Korfantego.
Podczas
otwarcia obecni byli członkowie zwycięskiej drużyny: Michał Botor
i Jakub Szczuchniak. Trzecim członkiem drużyny podczas turnieju był
Filip Baran.
- Koledzy, z którymi gram na co dzień dali mi znać, że wystartowała kolejna edycja Esportowej Ligii Szkół w Katowicach. Szybko przekazałem informację chłopakom, to było na kilka godzin przed pierwszym turniejem kwalifikacyjnym, i okazało się, że przeszliśmy do kolejnego etapu. O awansie daliśmy znać w szkole jak już było po kwalifikacjach - mówi Michał Botor. - Ta nowa pracownia wygląda super i rzeczywiście nawiązuje klimatem do tego, co można zobaczyć na IEM Katowice - dodaje Jakub Szczuchniak.
Pracownia w stylu turnieju Intel Extreme Masters
Projekt
Esportowej Ligi Szkół pokazuje, że działania ESL w Katowicach
wykraczają poza sferę organizacji wyłącznie Intel
Extreme Masters.
- Cieszymy się z realizacji kolejnego projektu wspólnie z miastem Katowice. Rozgrywki w ramach Esportowej Ligi Szkół pozwalają młodym graczom nie tylko na rozwój swojej pasji, ale również na aktywne wspieranie ich placówek edukacyjnych. Dzięki wygranej uczniów z Technikum nr 2 sala informatyczna szkoły została wyposażona w najlepszej jakości sprzęt, przypominający ten, na którym grają profesjonaliści – mówi Aleksander Szlachetko, dyrektor zarządzający ESL FACEIT Group, organizatora Intel Extreme Masters w Katowicach. - Jest to inicjatywa, która nie tylko promuje zdrową rywalizację, ale również integruje społeczność szkolną poprzez pasję do esportu – dodaje dyrektor.
Na nagrodę złożyło się 17 stanowisk przypominających te, na których grają profesjonaliści. Pozwalają one nie tylko na komfortową naukę, ale także na próbowanie swoich sił w dowolnym tytule esportowym. Uczniowie podczas korzystania z sali mogą poczuć klimat znany z największych turniejów esportowych na świecie, gdyż na ścianach pojawiły się motywy nawiązujące do turnieju Intel Extreme Masters.
Może Cię zainteresować: