Ulica Dworcowa była przed II wojną światową jedną z najbardziej eleganckich arterii Katowic. Pod budynkiem dworca zawsze stacjonowały dorożki albo automobile, nad ulicą górował majestatyczny budynek Monopolu, najlepszego hotelu w okolicy. Po chodnikach przechadzali się eleganccy panie i panowie, a miejscowe sklepy i kawiarnie chroniły się od słońca markizami.
Ulica Dworcowa w Katowicach wciąż jest rewitalizowana
Czy ulica Dworcowa ma szansę powrócić do stanu świetności po wielu latach bycia ulicą "parkingową"? O tym przekonamy się, gdy zostanie już w całości udostępniona katowiczanom. Już widać, jak przestronna i szeroka jest to przestrzeń.
Obecnie trwa remont ulicy Dworcowej. Będzie tu deptak, a przynajmniej na części ulicy od skrzyżowania z ul. św. Jana do Mielęckiego i Mariackiej.
Co prawda nigdy Dworcowa nie była deptakiem, bo była położona przy pierwszym dworcu kolejowym w Katowicach, ale czynnego dworca nie ma tam już od wielu lat, a w budynku dawnego bahnhofu są teraz restauracje i bank.
- Obecnie trwa układanie nawierzchni z płyt wraz ze spoinowaniem na wydzielonych fragmentach. Realizowane są roboty drogowe na odcinku od ul. Św. Jana do ul. Dyrekcyjnej, trwa montaż opraw oświetleniowych i latarni oraz roboty sieciowe. Wykonano nieckę fontanny wraz z instalacją zasilającą, fundament pod choinkę, posadzono kolejne drzewa - informuje Michał Łyczak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Katowice.
Na deptaku rozstawiono już ogródki restauracyjne
Choć deptak nie jest jeszcze oddany do użytku, to na jego części kilka restauracji znajdujących się w Starym Dworcu rozłożyło już stoliki, m.in. Pasibus, Rotisteria czy Mijuba Sushi Bar. Od 15 maja można bowiem zapraszać gości do ogródków restauracyjnych. Zazieleniły się też drzewka, posadzone bliżej ul. Mariackiej. Powoli tworzy się tam już klimat miejskiego deptaka.
Na razie kontrowersje budzi stacja transformatorowa, posadzona na środku ulicy. Co prawda zyskała obudowę ze stali nierdzewnej, a la koszyk, ale i tak nie dodaje uroku tej ulicy.
Przebudowa powinna się skończyć w czerwcu 2021 r. Ma kosztować w sumie 15 mln zł.