Trwa rozbiórka wiaduktów przy ul. Załęskiej i Przodowników. Kiedy pod wiaduktami przejdą piesi i przejadą samochody?

Od listopada 2024 roku nie można przejechać ani przejść pod wiaduktem na ul. Załęskiej, na pograniczu Starej Ligoty i Brynowa-Załęskiej Hałdy, podobnie jest z wiaduktem nad ul. Przodowników. Już za miesiąc sytuacja dla pieszych ulegnie zmianie, natomiast kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość do września 2025 roku. Podejrzeliśmy też, jak idą prace na terenie budowy.

PKP PLK prowadzi zarówno modernizację infrastruktury kolejowej na linii Katowice Szopienice Południowe – Katowice Piotrowice, jak i remonty wiaduktów kolejowych przy ul. Załęskiej i Przodowników.

W tym momencie trwają prace rozbiórkowe obu wiaduktów. Zaraz po ich demontażu rozpocznie się budowa nowych obiektów. Do tego czasu, ze względu na bezpieczeństwo, ruch drogowy pod wiaduktami został wstrzymany. Objazd wiaduktu odbywa się ulicami Ligocką i Zgody. Obejście dla pieszych - tą samą trasą. Kiedy możemy spodziewać się otwarcia przejścia i końca prac?

- Przejście dla pieszych przez ul. Załęską i Przodowników zostanie udostępnione na przełomie stycznia i lutego 2025 roku. Główne prace przy tych wiaduktach planujemy zakończyć na przełomie III/IV kwartału tego samego roku - informuje nas zespół prasowy PKP PLK.

Dodatkowy tor i wygłuszające maty przy ul. Przodowników

PKP PLK planuje dołożyć dodatkowy tor pod wiaduktem przy Przodowników, co zmieni obecny układ 3-torowy zmieni się na 4-torowy. Dzięki temu linia zwiększy przepustowość. - Aby ograniczyć hałas przejeżdżających pociągów, na wiadukcie zostaną zamontowane m.in. maty wygłuszające - dowiadujemy się od PKP PLK.

Przez wiadukt przy ul. Załęskiej przebiega linia 171 (od Dąbrowy Górniczej w stronę Rudy Kochłowice i Gliwic), z której korzystają składy towarowe. Na odcinku tej linii, od Muchowca do wiaduktu przy ul. Przodowników, zostaną zamontowane nowe tory, dzięki czemu pociągi będą mogły osiągać dwukrotnie wyższą prędkość - nawet do 100 km/h.

Linia umożliwia połączenie Sosnowca, Dąbrowy Górniczej czy Jaworzna Szczakowej z Rudą Śląską, Zabrzem i dalej Gliwicami, bez konieczności wjazdu do stacji Katowice.

Zamknięte wiadukty w Katowicach

Przypomnijmy, że trwa wielka modernizacja katowickiego węzła kolejowego, linii Będzin – Katowice Piotrowice. Inwestycja warta 7 mld zł, w znacznej mierze jest dofinansowana z Unii Europejskiej. O tym, co przyniesie mieszkańcom modernizacja, pisaliśmy TUTAJ.

W jej ramach na początku do przebudowy (czyli wyburzenia i budowy na nowo) poszło 6 wiaduktów:

  • wiadukt drogowy na ul. Bagiennej (DK 79) nad linią kolejową - zawężenie do jednego pasa w każdą stronę,
  • wiadukt kolejowy nad ul. Graniczną - zamknięty dla ruchu drogowego
  • wiadukt kolejowy nad ul. Kłodnicką w Ligocie - zamknięty dla ruchu drogowego
  • wiadukt kolejowy nad ul. Mikołowską - zamknięty dla ruchu drogowego
  • wiadukt kolejowy nad linią kolejową przy ul. Przodowników - zamknięty dla ruchu drogowego
  • wiadukt kolejowy nad ul. Załęską - zamknięty dla ruchu drogowego
Marcin krupa pidpisuje 2

Może Cię zainteresować:

Katowice chcą zdekarbonizować się do 2030 roku, ale tylko o połowę. Marcin Krupa podpisał deklaracje przystąpienia do Powering Past Coal Alliance

Autor: Mateusz Schuler

09/01/2025

Agnieszka nizio

Może Cię zainteresować:

Duże zmiany w Silesia City Center w Katowicach. Nie dość, że nowy właściciel, to jeszcze nowa pani dyrektor - Agnieszka Nizio

Autor: Katarzyna Pachelska

13/01/2025

Kamienica przy ul. Warszawskiej 66

Może Cię zainteresować:

To jedna z piękniejszych kamienic ul. Warszawskiej w Katowicach. Niedługo przejdzie metamorfozę. Remont ma ruszyć na wiosnę

Autor: Mateusz Schuler

08/01/2025

Subskrybuj 24kato.pl

google news icon