Planowana przez Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach wymiana nawierzchni będzie będzie zarówno jezdni prowadzącej w stronę Chorzowa, jak również tej prowadzącej w kierunku centrum miasta. W tym pierwszym przypadku zakres robót obejmie dwa centralne pasy na odcinku od kładki dla pieszych między ul. Wiśniową a stawem Maroko do wiaduktu na ul. Jana Pawła II. Z kolei na jezdni do centrum prace obejmą dwa środkowe pasy od wspomnianej kładki do zjazdu z DTŚ-ki na ul. Bracką.
Remont DTŚ-ki w Katowicach
Roboty mają rozpocząć się 25 sierpnia i być prowadzone etapami, tak aby zminimalizować utrudnienia w ruchu. MZUiM uprzedza, że mimo to jadący DTŚ-ką kierowcy muszą liczyć się z ograniczeniami do jednego pasa ruchu, także nocą, czy w dniach wolnych od pracy.
– Modernizacja nawierzchni DTŚ jest kluczowa dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy na jednej z najważniejszych arterii komunikacyjnych w Katowicach. Zadania mają być realizowane w ostatnim tygodniu sierpnia, ponieważ naszym priorytetem jest zakończenie robót do 1 września. Chcemy, aby prace zostały wykonane sprawnie i zgodnie z harmonogramem, aby minimalizować niedogodności dla kierowców – mówi Piotr Handwerker, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Katowicach.
Od września burzenie i budowa od nowa sześciu wiaduktów kolejowych w Katowicach
Deklaracja o tyle istotna, że od września sporo emocji może czekać kierowców w centrum Katowic. Wówczas to PKP Polskie Linie Kolejowe mają rozpocząć przebudowę pierwszych wiaduktów kolejowych w ramach prac na katowickim węźle kolejowym – na „pierwszy ogień” ma pójść wiadukt przy ul. Bagiennej, a w kolejnych tygodniach to samo czeka wiadukty przy
- ul. Granicznej,
- ul. Mikołowskiej,
- ul. Kłodnickiej.
Dodajmy, że nie będzie to jedyna duża inwestycja infrastrukturalna w Katowicach – drogowcy z GDDKiA rozpoczęli niedawno prace przy przebudowie wiaduktów drogowych w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino nad drogą ekspresową S86. Ich finisz, jeśli nie zdarzy się nic nieprzewidzianego, ma nastąpić w grudniu 2025 roku.