Zaczyna się przebudowa wiaduktów nad DK 86 w Katowicach
Pierwszym etapem prac będzie montaż tymczasowej kładki dla pieszych, co – wedle zapowiedzi drogowców - powinno zająć ok. tygodnia. Aby móc przeprowadzić tą część robót konieczne będzie jednak wyłączenie z ruchu lewych pasów drogi S86. Po zamontowaniu kładki utrudnienia te zostaną usunięte.
Kolejna zmiana organizacji ruchu związana będzie z przystąpieniem do robót głównych. Jak tylko projekt organizacji ruchu zostanie zatwierdzony przez miasto Katowice rozpoczną się prace rozbiórkowe wiaduktów. Drogowcy informują, że są „na końcowym etapie” uzgadniania organizacji ruchu dla pojazdów korzystających zarówno z drogi ekspresowej, jak i ul. Bohaterów Monte Cassino oraz komunikacji zbiorowej.
- Dążymy do tego, aby na każdym z etapów (prac – przyp. red.), kierowcy na drodze ekspresowej mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdym z kierunków – czytamy w komunikacie katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jak informują drogowcy dla jadących ul. Bohaterów Monte Cassino zostaną przygotowane specjalne objazdy. Komunikacja zbiorowa będzie dojeżdżała do nowych przystanków przy rozebranym wiadukcie, a pasażerowie przejdą nad S86 wykorzystując wybudowaną w tym celu kładkę dla pieszych.
Dwa wiadukty z lat 80. nie nadają się już do użytku. Trzeba je zburzyć i zbudować od nowa
- Wykonawca zobowiązał się tak prowadzić prace, aby czas trwania utrudnień był możliwie najkrótszy. Utrudnienia skutkujące koniecznością poprowadzenia ruchu między jezdniami S86 poprzez przejazdy technologiczne będą mogły trwać w okresie wakacyjnym, czyli od 1 lipca do 31 sierpnia, a po tym terminie jeszcze maksymalnie przez 60 dni – podaje GDDKiA. Równocześnie deklaruje, że jeśli nie zajdą „nieprzewidziane okoliczności”, całość prac powinna zakończyć się w grudniu przyszłego roku.
Drogowcy tłumaczą, że przebudowa wiaduktów spowodowana jest ich złym stanem technicznym i dużym stopniem zużycia konstrukcji (wybudowane zostały w latach 80. XX wieku). W 2019 r. podparto je, by przedłużyć ich żywotność i zapewnić bezpieczne użytkowanie. Tym zabiegiem udało się ograniczyć utrudnienia dla kierowców, ale ta prowizorka nie może trwać wiecznie.
Przebudowywane obiekty składają się z dwóch niezależnych wiaduktów, którymi poprowadzono ul. Bohaterów Monte Cassino wraz z ciągiem pieszym i rowerowym nad drogą ekspresową S86 (al. Roździeńskiego) oraz przylegającej kładki technologicznej, na której umieszczono rurociąg. Nowe wiadukty będą miały niemal identyczne parametry, jak poprzednie - blisko 85 m. długości, a szerokość pojedynczego obiektu – 14,2 m.
Może Cię zainteresować: