Remont kluczowego dla aglomeracji odcinka S86 między Katowicami a Sosnowcem zbliża się ku finiszowi. Zaczął się pod koniec września. Od tego czasu kierowcy pomstują, gdy muszą tamtędy jechać w godzinach szczytu. Na tej bardzo uczęszczanej trasie, zwężonej do dwóch pasów, tworzą się ogromne korki. Z tego powodu nie ma tygodnia, by nie był zamykany tunel pod katowickim Rondem, tworząc w mieście dodatkowe zatory.
GDDKiA na początku obiecywała, że remont zakończy się 15 listopada. Okazuje się, że tej obietnicy dotrzymała tylko w połowie.
Jedna jezdnia już gotowa
Już w nocy z z 14 na 15 listopada (poniedziałek/wtorek) GDDKiA rozpocznie wprowadzanie docelowej organizacji ruchu na jezdni w kierunku Katowic. Kierowcy już we wtorek rano przejadą tą jezdnią bez żadnych utrudnień. To dobra wiadomość. Jest jednak łyżka dziegciu.
Jezdnia od Katowic w stronę Sosnowca jeszcze nie jest gotowa.
- Jesteśmy na końcowym etapie remontu jezdni relacji Katowice - Sosnowiec. Prace jeszcze trwają ze względu na wystąpienie w okresie remontu dni z opadami atmosferycznymi, które uniemożliwiły realizację robót asfaltowych - tłumaczą urzędnicy.
Do 16 listopada (środa) wykonawca będzie układał warstwę ścieralną nawierzchni. Następnie przystąpi do wykonania dylatacji asfaltowych obiektów inżynierskich. Te prace powinny zakończyć się do 19 listopada (sobota). Do wykonania pozostanie już tylko odtworzenie oznakowania poziomego i przywrócenie docelowej organizacji ruchu.
Udostępnienie jezdni Katowice - Sosnowiec dopiero 24 listopada
Remont tego 6-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S86 GDDKiA rozpoczęła 26 września 2022 r. W tym czasie sfrezowano
250 000 m2 starej nawierzchni i ułożono 33 000 ton nowej mieszanki asfaltowo-mineralnej. Nowa nawierzchnia powinna zagwarantować bezawaryjne, bezpieczne i komfortowe poruszanie się po tej drodze przez kolejnych kilkanaście lat. Wcześniej zabiegi remontowe na S86 wykonywane były w latach 2008 i 2009. Standardem w GDDKiA jest, że na autostradach i drogach ekspresowych planuje się wykonanie zabiegów odświeżających po co najmniej 10 latach. Wiek remontowanej nawierzchni S86 w zależności od odcinka wynosił 13 i 14 lat. Średni dobowy ruch pojazdów na tym odcinku drogi ekspresowej wynosi 112 736 i jest najwyższy w województwie śląskim.
- Jednym z głównych powodów remontu tej drogi był niezadowalający stan właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni - tłumaczą urzędnicy.
Wartość tej inwestycji to 24 mln zł.
Może Cię zainteresować:
Tak miał wyglądać nowy biurowiec Famuru w Katowicach. Zamiast niego będzie market
Może Cię zainteresować:
Trzy skrzyżowania na ul. Armii Krajowej do przebudowy. M.in. z Jankego i Szarych Szeregów
Może Cię zainteresować: