W piątek 17 grudnia 2021 r. pisaliśmy o niebezpieczeństwie zawieszenia 5 linii autobusowych, obsługiwanych przez PKM Katowice: PKM Katowice nie ma kierowców. Nie będzie obsługiwać 5 linii autobusowych od 1 stycznia 2022 r.
Aż cztery z nich obsługują Katowice, w tym dwa nowe centra przesiadkowe, w Brynowie i w Zawodziu.
Sprawą zainteresował się Adam Lejman-Gąska, radny miasta Katowic. Wystosował on 20 grudnia 2021 r. interpelację do prezydenta "w sprawie linii autobusowych 13, 44, 72, 688"
Czytamy w niej:
"Dostaliśmy informacje, jakoby linie autobusowe jadące do centrów przesiadkowych (oraz linia 72):
1. nr 13 obsługująca Panewniki i Ligotę - jadąca z Rudy Śląskiej,
2. nr 688 obsługująca Kostuchnę, Piotrowice i Ochojec – jadąca z Tychów
3. nr 44 obsługująca Burowiec, Szopienice, Janów - jadąca od Mysłowic do Centrum Przesiadkowego Zawodzie
nie będą obsługiwane przez PKM Katowice . Zdaję sobie sprawę z sytuacji na rynku pracy kierowców, jednak po ewentualnym zlikwidowaniu tych linii zwiększy się natężenie ruchu na terenie Katowic, bowiem mieszkanki i mieszkańcy naszego miasta będą mieć utrudnione połączenia głównie z centrami przesiadkowymi.
Mam w związku z tym kilka pytań dotyczących tych linii autobusowych:
- Na jakiej podstawie wybrano te linie?
- Czy obłożenie na nich było takie niskie?
- Czy te linie przynoszą straty?
- Czy PKM Katowice obsługuje linie kursujące poza Katowicami, a jeśli tak to dlaczego nie zrezygnowano właśnie z tych linii (poza 974)?
- Czy pismo wysłane do ZTM 15 grudnia było konsultowane z Panem Prezydentem?"
Radny Adam Lejman-Gąska prosi również w związku z zaistniałą sytuacją prezydenta Katowic o podjęcie wszelkich działań mających na celu utrzymanie wyżej wymienionych linii autobusowych.
Lejman-Gąska wierzy, że prezydent Krupa sprawi, że te 4 linie nadal będą funkcjonowały tak jak dotychczas ułatwiając życie mieszkankom i mieszkańcom Kostuchny, Piotrowic, Ochojca, Ligoty i Panewnik.