Przebudowa węzła Giszowiec to najważniejsza inwestycja drogowa w Katowicach od 13 lat, czyli od czasu budowy tunelu pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka. Dzięki niej ruch tranzytowy ma być oddzielony od lokalnego. Każdego dnia przez DK86 na wysokości dzielnicy Giszowiec przejeżdża około 58,5 tysiąca pojazdów. Koszt robót budowlanych wynosi ponad 300 mln zł, z czego niemal 240 mln zł to dofinansowanie pozyskane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączna długość rozbudowywanych i przebudowanych odcinków DK81 i DK86 to 3,62 km.
Od czwartku 2 czerwca do piątku 3 czerwca (do godz. 13) trwał drugi etap układania masy bitumicznej na odcinku DK86. Rruch w stronę Tychów odbywał się jednym pasem jezdni zbiorczej.
W piątek, 3 czerwca wykonawca odda do dyspozycji mieszkańców podziemne przejście dla pieszych zlokalizowane w rejonie przystanków Giszowiec Osiedle, którym można przedostać się na drugą stronę ul. Pszczyńskiej, w kierunku stawu Janina. W miejscu trwają jeszcze prace budowlane, dlatego poszczególne elementy, m.in. pochylnia dla pieszych, będą oddawane do użytku stopniowo.
Jednocześnie wykonawca rozpocznie kolejny etap prac w przejściu podziemnym na wysokości JumpWorld, stąd też będzie ono tymczasowo wyłączone z użytkowania. Ponownie piesi będą mogli z niego skorzystać w lipcu.
Otwarcie węzła Kolista 20 czerwca
1 czerwca rozpoczęły się prace związane z układaniem masy bitumicznej na jezdniach wschodnich ulicy Pszczyńskiej. Następnie będą prowadzone na wyłączonych obecnie z ruchu odcinkach ulicy Kolistej. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, 20 czerwca otworzony zostanie węzeł Kolista. Został on 20 kwietnia czasowo zamknięty w obu kierunkach, w tym samym czasie otwarte zostały zjazdy z ul. Pszczyńskiej od strony centrum Katowic oraz od strony Tychów w kierunku Ligoty. Jednocześnie ruch odcinkiem ulicy Kolistej będzie umożliwiony wyłącznie od zjazdu na osiedle przy ul. Kolistej do nowo otwartego skrzyżowania.
Koniec inwestycji coraz bliżej
Obecnie stan zaawansowania przebudowy węzła Giszowiec wynosi ponad 90%. Po 20 czerwca realizacja inwestycji skupiać się będzie na pracach wykończeniowych, a ruch na ulicy Pszczyńskiej będzie odbywał się dwoma pasami w każdym kierunku – po jednym pasie na jezdniach zbiorczych i po jednym pasie na jezdniach głównych.
ZOBACZ TEŻ:
- Od 20 kwietnia mnóstwo zmian w komunikacji publicznej w Giszowcu. Ma to związek z nową fazą przebudowy węzła DK 86 i DK 81
- Remont i wahadło na ul. Załęskiej w Katowicach. Przebudowa sieci kanalizacyjnej potrwa tu bardzo długo
- Remont ulicy Owsianej w Panewnikach w końcu się zaczął. Ma potrwać dość długo