Katowice Kokociniec będzie jednym z czterech nowych przystanków kolejowych, które powstaną w Katowicach w wyniku modernizacji katowickiego węzła kolejowego. Przystanek zacznie działać za kilka lat, po zakończeniu remontu linii kolejowej Katowice Szopienice Południowe – Katowice Piotrowice czyli - - wg planów - w 2028 r.
Pozostałe trzy nowe przystanki kolejowe w Katowicach:
- Katowice Morawa,
- Katowice Uniwersytet,
- Katowice Akademia
Przystanek Katowice Kokociniec będzie się znajdować przy ul. Szadoka (to ślepa ulica odchodząca od ul. Załęskiej) na pograniczu Starej Ligoty i Brynowa, tuż przy zespole biurowców Euro-Centrum. Do samego osiedla Kokociniec, od którego wziął nazwę przystanek, jest w linii prostej ponad kilometr chodnikiem wzdłuż ulicy Hadyny i przez ścieżkami w zarośniętej chaszczami i drzewami okolicy. Znacznie bliżej do przystanku będą mieć mieszkańcy Starej Ligoty.
Jak zapowiada PKP PLK, przystanek będzie miał dwa perony o długości 200 m. - Wyposażymy je w wiaty, ławki, oświetlenie i nagłośnienie. Orientację zapewnią gabloty z rozkładem jazdy, zegary i wyświetlacze z informacjami o pociągach - informuje PKP PLK.
Powstanie przejście pod torami
Dojście do peronów będzie możliwe z nowego i bezpiecznego przejścia pod torami wyposażonego w windy oraz za pomocą pochylni z ulic Szadoka i Przodowników.
W obrębie przystanku staną stojaki na rowery. Przewidziano też montaż ekranów akustycznych
PKP PLK prowadzi teraz prace przygotowawcze do budowy nowego przystanku. Praca wre też w najbliższym sąsiedztwie ulicy Szadoka, gdzie przebudowywane są wiadukty kolejowe przy ul. Przodowników i Załęskiej.
Przystanek Katowice Brynów w innej lokalizacji
PKP PLK szykuje duże zmiany z lokalizacji przystanku Katowice Brynów. Będzie przesunięty bliżej centrum miasta aż za autostradę A4, względem obecnej lokalizacji. Po co? Jak tłumaczy PKP - by pasażerowie mieli łatwiejszy dostęp do komunikacji, ośrodków akademickich i kąpieliska. Inna sprawa, że nowa lokalizacja to już nie jest dzielnica Brynów, tylko Śródmieście.
Jeden peron zostanie połączony z ul. Raciborską ścieżką pieszo-rowerową prowadzącą wzdłuż toru. Dojście do drugiego peronu będzie możliwe zaprojektowanym chodnikiem prowadzącym od ul. Żeliwnej przy Orliku. Perony będą połączone bezpiecznym przejściem pod torami, wyposażonym w schody i windy.
Prace przy budowie pierwszego peronu na przystanku Katowice Brynów PKP planuje rozpocząć w II kwartale 2025 r.
Może Cię zainteresować:
Nowy bebok w Katowicach. Poznajcie Sztrōmka! Nazywa się tak, bo... stanął przed siedzibą Tauronu
Może Cię zainteresować: