– Szalona, super trudna, totalnie odjechana! – tak o trasie 2. edycji Red Bull Roof Ride w Katowicach powiedział Matt Jones, legenda MTB slopestyle. Tor składał się z siedmiu przeszkód, w tym 16-metrowego zeskoku i skoczni z ponad 13-metrową przerwą pomiędzy wybiciem a lądowaniem. To obecnie największa przeszkoda z jaką mogą mierzyć się riderzy na zawodach serii FMB World Tour.
Podczas piątkowych
kwalifikacji, na linii startu stanęło 28 zawodników. Każdy z nich
mógł wykonać maksymalnie 2 przejazdy. Do klasyfikacji generalnej
zaliczany był ten, który uzyskał wyższe noty od sędziów. Ocenie
podlegały, m.in.: styl, niepowtarzalność tricku, lądowanie,
płynność przejazdu, rotacje, a także rodzaj ryzyka, jakie
podejmowali zawodnicy. Do sobotnich finałów dostało się 12
najlepszych riderów. Wśród nich znaleźli się także lokalni
bohaterowie – bracia Dawid i Szymon Godziek. Najlepszy przejazd
należał do Jake’a Atkinsona z Wielkiej Brytanii (89,50 pktów).
Finałowa rywalizacja
1.07 była niezwykle zacięta. Wszyscy zawodnicy ukończyli po 3
przejazdy na oczach 20 tysięcy osób, które przewinęły się przez
plac Sławika i Antalla w sobotę. Doping lokalnej społeczności
dodał szczególnych skrzydeł zawodnikowi z Polski, Dawidowi
Godźkowi, który nie tylko obronił złoto zdobyte podczas 1. edycji
zawodów Red Bull Roof Ride w 2021 roku, ale także jako pierwszy na
świecie wykonał trick cashroll, skacząc z dachu Międzynarodowego
Centrum Kongresowego 16 metrów w dół. Tuż obok niego, na podium
ustawili się Jake Atkinson i Chance Moore. Szymon Godziek zakończył
rywalizację na 4. miejscu (88,56 pktów).
– Piękne uczucie. Presja była niesamowita. Lokalna publiczność bardzo chciała, żeby to Polak stanął na podium, ja też bardzo tego chciałem. No i udało się! Do tego, w ostatnim przejeździe, gdy już byłem pewny zwycięstwa, po raz pierwszy na świecie zrobiłem cashrolla z płaskiego zeskoku, którego trenowałem już od jakiegoś czasu właśnie na taką specjalną okazję jak tutaj. – powiedział po zawodach zdobywca 1. miejsca Dawid Godziek.
Retransmisja z wydarzenia
jest dostępna na platformie Red Bull TV. Wydarzenie wspierali: Red Bull Mobile,
MINI, Miasto Katowice, Continental, Garmin, Abus, DJI, Dometic, FMB
World Tour.