Firma INTER ze Strzelec Opolskich wozi od wielu lat pasażerów autokarami i busami po województwach śląskim i małopolskim. Niedawno ogłosiła, że jest zmuszona zlikwidować trzy połączenia w swojej siatce, a jedno znacznie ograniczyć. Dwa z likwidowanych połączeń przebiegają przez Katowice i Dworzec Sądowa.
Od 1 maja 2023 roku:
- Linia Katowice-Kraków zostanie ograniczona do jednego połączenia na godzinę (odjazdy od 6.00 do 21.00) - obecnie busy kursują trzy razy na godzinę od godz. 5:40 do 21:40
- Linia Katowice-Rybnik zostanie zlikwidowana (kursuje do 30.04 raz na godzinę przez Stanowice i Przegędzę, czas przejazdu - 50 minut)
- Linia Gliwice-Kraków zostanie zlikwidowana (kursuje do 30.04 przez Zabrze, Katowice kilka razy dziennie)
- Linia Jaworzno-Kraków zostanie zlikwidowana.
Przedstawiciele firmy tłumaczą, że "podjęcie tej trudnej decyzji ma wyłącznie uzasadnienie w rachunku ekonomicznym, który nie pozwala na utrzymanie dotychczasowego rozkładu jazdy".
- Obniżająca się liczba pasażerów oraz zmiana preferencji środka transportu (alternatywa dotowanej kolei) nie pozwala nam z przyczyn finansowych na uczciwą konkurencję. Działamy na zasadach komercyjnych bez żadnego dofinansowania - pisze INTER.
Spółka INTER rozpoczęła działalność w roku 2009 realizując przewóz osób na liniach ekspresowych: Katowice-Kraków oraz Jaworzno-Kraków. W roku 2010 uruchomiono połączenia na trasie Rybnik-Katowice oraz Katowice-Kraków-Ustrzyki Górne (sezonowo). W roku 2011 zapoczątkowało kolejne ekspresowe połączenie (sezonowo) na odcinku Kraków-Katowice-Łeba.
Może Cię zainteresować:
Nowy market sieci Lidl w Katowicach już prawie gotowy. Kiedy otwarcie sklepu?
Może Cię zainteresować:
Nowa niemiecka sieć chce podbić Polskę z Katowic. Pierwszy sklep otwiera już 8 maja
Może Cię zainteresować: