Prawie rok po otwarciu pierwszego sklepu w Polsce, sieć handlowa Woolworth [Wskazówka, jak wymawiać nazwę Woolworth: łul-worf], określana mianem "wynalazców współczesnego dyskontu", zadebiutuje w Katowicach. Choć może słowo "zadebiutuje" nie jest odpowiednie, bo ta niemiecka firma ma polską centralę w Katowicach. Ale sklep otwiera dopiero teraz.
Pierwszy sklep Woolworth w Katowicach. Otwarcie tuż-tuż
Pierwszy w Katowicach sklep Woolworth powstaje w nowym parku handlowym Fabryka Park w dzielnicy Piotrowice przy ul. Armii Krajowej 47. Już powieszono duży szyld z nazwą sieci pisaną czerwonymi literami. Witryny sklepu są oklejone, m.in. informacją o dacie otwarcia placówki.
Sklep Woolworth w Katowicach otworzy drzwi dla klientów 25 kwietnia 2024 r. (czyli w czwartek przed weekendem z niedzielą handlową).
Sieć Woolworth to prawdziwy potentat za naszą zachodnią granicą. Ma około 690 sklepów w niemieckich śródmieściach, centrach handlowych i sklepach specjalistycznych. Od maja 2023 roku Woolworth jest obecny również w Polsce, ma już 21 placówek. W woj. śląskim ma sklepy w Częstochowie i Tychach. Woolworth to dyskont, który oferuje różnoraki asortyment po obniżonej cenie.
Woolworth wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych
Choć współcześnie może kojarzyć się z naszymi zachodnimi sąsiadami, korzenie marki sięgają 1879 roku i Stanów Zjednoczonych Ameryki. To właśnie w Pensylwanii Frank Winfield Woolworth, właściciel sklepu z artykułami gospodarstwa domowego, wpadł na pomysł, aby opatrzony cenami towar wyłożyć na ladzie. Tym samym dokonał rewolucji, wprowadzając standard bez którego trudno sobie wyobrazić współczesny handel detaliczny.
– Marka Woolworth współkształtowała handel znany w obecnej formie już ponad 140 lat temu. Jesteśmy dumni, że będziemy mogli przenieść naszą odnoszącą sukcesy koncepcję sprzedaży detalicznej z Niemiec na polski rynek, który uznajemy za bardzo perspektywiczny biznesowo. Nie możemy się doczekać, aby zainspirować Polaków szerokim asortymentem, oferując bardzo dobre jakościowo produkty w uczciwych cenach, co jest szczególnie istotne w czasach wysokiej inflacji. – mówi Radoslav Straka, dyrektor ds. sprzedaży w Woolworth Polska.
Wydawałoby się, że na polskim rynku jest już wystarczająco dużo dyskontów i nowej marce trudno się będzie wyróżnić. - Tym, co wyróżnia Woolworth, to szeroka oferta produktowa. Obejmuje ona: wyroby tekstylne dla całej rodziny, artykuły gospodarstwa domowego, elektronikę, materiały i artykuły dekoracyjne, drogeryjne, a także zabawki oraz artykuły piśmiennicze i biurowe - twierdzą przedstawiciele sieci. W każdym sklepie jest od 8 do 12 tys. artykułów.
Może Cię zainteresować: