Tunel zamknięty! Taka informacja staje się powoli codziennością Katowic. Coraz częstsze zamykanie tunelu zawdzięczamy remontowi drogi DK86 od salonów samochodowych przy Roździeńskiego aż do Sosnowca.
Tunel w kierunku Sosnowca znowu zamknięty
Spieszymy więc donieść, że dziś, w piątek 4 listopada 2022 r., piątek jak co tydzień w Katowicach, czyli - tunel zamknięty od godz. 16. Cały ruch odbywa się górą, czyli ul. Chorzowską, przez Rondo im. Ziętka i dalej al. Roździeńskiego. Ci, który dopchają się do zjazdu na drogę DK86 w kierunku Sosnowca, wpadają w kolejny korek, związany z remontem tej drogi.
Obecnie Google Maps pokazuje, że trasę z Chorzowa do Sosnowca Plazy, jadąc przez DTŚ-kę pokonamy w 43 minuty. Korek tworzy się przed Silesia City Center i wleczemy się aż do Sosnowca.
Tunel jest standardowo zamykany, gdy zaczyna się w nim tworzyć korek.
Dodatkowo około godz. 18.15 na Rondzie im. Ziętka była kolizja tramwaju z samochodem osobowym. Zablokowany ruch tym razem w stronę Chorzowa, od Sosnowca.
Remont konieczny, bo droga była za śliska
Przypominamy, że remont na katowicko-sosnowieckim odcinku DK86 jest prowadzony na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zaczął się 26 września. Wtedy przewidywano, że zakończy się on 15 listopada 2022.
Obecnie drogowcy układają warstwę ścieralną na jezdni w kierunku Katowic oraz warstwę wiążącą w kierunku Sosnowca.
- Przy wyborze odcinków do remontów, oprócz wyników kampanii pomiarowej, brane jest również pod uwagę natężenie ruchu na drodze oraz wiek nawierzchni - wyjaśniają powody remontu, wydawałoby się dobrej drogi w GDDKiA. - Zabiegi remontowe na drodze ekspresowej pomiędzy Sosnowcem a Katowicami wykonywaliśmy w latach 2008 i 2009. Standardem w GDDKiA jest, że na autostradach i drogach ekspresowych planuje się wykonanie zabiegów odświeżających po co najmniej 10 latach. Wiek remontowanej nawierzchni S86 w zależności od odcinka wynosi 13 i 14 lat. Średni dobowy ruch pojazdów na tym odcinku drogi ekspresowej wynosi 112 736 i jest najwyższy w województwie śląskim. Jednym z głównych powodów remontu tej drogi jest niezadowalający stan właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni. Obliguje to zarządcę do podjęcia działań naprawczych, aby nie dopuścić do pogorszenia jej stanu, który wpływałby na bezpieczeństwo użytkowników - dodają.
Może Cię zainteresować: