Odcinkowy pomiar prędkości na DTŚ ma być sposobem na kierowców, którzy nie stosują się do obowiązującego na tym odcinku Drogowej Trasy Średnicowej ograniczenia do 80 km na godzinę. Objęty kamerowym dozorem odcinek to półtora kilometra na DW 902 (czyli na DTŚ) między firmą Mazak a różową kładką łączącą osiedle Tysiąclecia z Załężem - w obie strony, zarówno w stronę centrum Katowic, jak i w stronę Gliwic.
Odcinkowy pomiar prędkości na DTŚ w Katowicach już od środy 24 lipca?
Kilka dni temu internet obiegła wieść, że pomiar już działa. Uspokajamy - nie, do dziś jeszcze nie działał, mimo odsłonięcia znaków informujących o odcinkowym pomiarze prędkości. Kiedy więc system zacznie "kasować" kierowców?
- Proszę jutro (w środę) śledzić profil facebookowy Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - mówi nam Wojciech Król, rzecznik prasowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
To właśnie na swoim profilu w mediach społecznościowych CANARD na bieżąco informuje o kolejnych uruchomieniach. Tu znajdziecie jedyne sprawdzone informacje dotyczące wprowadzania nowych żółtych kamer i radarów CANARD-u.
Na interaktywnej mapie urządzeń na stronie internetowej Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym katowicki odcinkowy pomiar prędkości (takie pomiary zaznaczone są zielonymi ikonami) nie jest jeszcze ujęty. To się może jednak jutro zmienić.
Czwarty odcinkowy pomiar prędkości w woj. śląskim
To będzie czwarty odcinkowy pomiar prędkości na terenie województwa śląskiego.
Pierwsze trzy to:
- DK 78 (gmina Pilchowice, droga Gliwice-Rybnik) - 2200 m, teren niezabudowany, prędkość dopuszczalna 90 km/h dla samochodów osobowych, 70 km/h dla ciężarowych
- DK 11 (Tarnowskie Góry, droga na Bytom) - 993 m, teren niezabudowany, prędkość dopuszczalna 90 km/h dla samochodów osobowych, 70 km/h dla ciężarowych
- DK44 (Mikołów, droga na Gliwice) - 1300 m, teren zabudowany, prędkość dopuszczalna 50 km/h
Jakie mandaty za przekroczenie prędkości
Urządzenia te mają możliwość rejestracji naruszeń na kilku pasach ruchu niezależnie od tego, po którym pasie porusza się pojazd. Umożliwiają identyfikację pojazdu, rejestrują wizerunek sprawcy oraz szereg innych parametrów. Są dostosowane do pracy w trudnych warunkach pogodowych.
Mandaty z fotoradarów i odcinkowych pomiarów prędkości są standardowe:
- 50 zł i 1 pkt karny za przekroczenie prędkości do 10 km/h.
- 100 zł i 2 pkt karne za przekroczenie prędkości od 11 do 15 km/h.
- 200 zł i 3 pkt karne za przekroczenie prędkości od 16 do 20 km/h.
- 300 zł i 5 pkt karnych za przekroczenie prędkości od 21 do 25 km/h.
- 400 zł i 7 pkt karnych za przekroczenie prędkości od 26 do 30 km/h.
- 800 zł (warunki recydywy 1600 zł) i 9 pkt karnych za przekroczenie prędkości od 31 do 40 km/h.
- 1000 zł (warunki recydywy 2000 zł) i 11 pkt karnych za przekroczenie prędkości od 41 do 50 km/h.
- 1500 zł (warunki recydywy 3000 zł) i 13 pkt karnych za przekroczenie prędkości od 51 do 60 km/h.
- 2000 zł (warunki recydywy 4000 zł) i 14 pkt karnych za przekroczenie prędkości od 61 do 70 km/h.
- 2500 zł (warunki recydywy 5000 zł) i 15 pkt karnych za przekroczenie prędkości od 71 km/h.
Są też rejestratory przejeżdżania na czerwonym świetle
Oprócz odcinkowych pomiarów prędkości Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym obsługuje też punktowe pomiary prędkości (fotoradary) oraz rejestratory przejazdów na czerwonym świetle (zarówno na skrzyżowaniach dróg, jak i na przejazdach kolejowo-drogowych).
Rejestratory przejazdów na czerwonym świetle funkcjonują m.in.:
- w Mikołowie na skrzyżowaniu DK 44 z D K81
- w Łaziskach Górnych na skrzyżowaniu DK 81 z ul. Cieszyńską
- w Pszczynie na skrzyżowaniu DK 1 z ul. Męczenników Oświęcimskich
- w Zabrzu na rondzie im. Religi, przy CH Platan
- w Pyskowicach na skrzyżowaniu DK 94 z ul. Mickiewicza
Może Cię zainteresować: