W związku z rozbudową infrastruktury rowerowej i zwiększają się liczbą stacji miasto jest w trakcie budowy drogi rowerowej łączącej Nikiszowiec z Giszowcem i Doliną Trzech Stawów. Inwestycja będzie kosztować ponad 5 milionów złotych.
– W Katowicach rower traktujemy jako środek transportu, dlatego podjąłem decyzję, że wszystkie dogi rowerowe wykonujemy z asfaltbetonu. Stawiamy na sieć rowerów miejskich, która z 3 stacji w 2015 roku rozrosła się w ubiegłym roku do 107. Docelowo do 2023 roku chcemy, by było to 150 stacji – zapowiedział Marcin Krupa.
Nowe możliwości zwiedzania Katowic
Dzięki rozbudowie sieci dróg rowerowych każda dzielnica miasta będzie miała połączenie z centrum. Aktualnie trwa budowa drogi, która połączy ulicę Gospodarczą z osiedlem Paderewskiego. Ścieżka powstanie wzdłuż ulicy Pułaskiego oraz na Terenie Doliny Trzech Stawów od skrzyżowania ul. Pułaskiego z ul. Graniczną do wiaduktu wzdłuż al. Górnośląskiej. Dodatkowo wykonany zostanie ciąg pieszo-rowerowy od wiaduktu do przejścia w rejonie węzła Murckowskiego. Długość tej trasy wyniesie około 1,5 km. Szacowany czas zakończenia prac to kwiecień br.
Natomiast drugim połączeniem jest odcinek łączący Giszowiec z Nikiszowcem. Trasa poprowadzi od skrzyżowania ul. Szopienickiej z ul. Mysłowicką do ul. Bernarda Krawczyka. Odcinek będzie miał 2,4 kilometra długości, a zakończenie prac planowane jest jesień br.
- Cieszę się, że nowe połączenia rowerowe pozwolą dojechać do Nikiszowca z Giszowca, a także z terenów Doliny Trzech Stawów. To otwiera nowe możliwości jeśli chodzi o zwiedzanie Katowic z perspektywy roweru, a także daje bezpieczne połączenia rowerowe mieszkańcom z kolejnymi częściami naszego miasta - mówi Krupa.
Nowości także w centrum
Oprócz kolejnych nowych tras w dzielnicach Katowic, nowa infrastruktura powstaje także w centrum. Jeszcze w tym roku od Koszutki pod rondo im. gen. J. Ziętka poprowadzi zjazd.
Zjazd zdecydowanie poprawi płynność przejazdu jednośladów przez katowickie Rondo. Wykonawca wykona ciąg pieszo-rowerowy łączący istniejącą drogę rowerową wzdłuż ul. Chorzowskiej z przejściem podziemnym pod Rondem im. gen. J. Ziętka – uzasadnia Paweł Sucheta, zastępca naczelnika wydziału transportu i Oficer Rowerowy.
Nowy ciąg będzie miał długość 60 metrów, droga rowerowa 2 m szerokości, a ciąg pieszy 1,5m. Projekt pozwoli na zachowanie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa pomiędzy uczestnikami ruchu. Inwestycja ma być gotowa we wrześniu 2022 roku. Koszt tego przedsięwzięcia to ok. 3,4 mln zł.
Koniec prac na śródmiejskiej strefie „TEMPO 30"
Pomimo niesprzyjających warunków atmosferycznych udało zakończyć się budowę drogi rowerowej, łączącej strefę "TEMPO 30" z węzłem przesiadkowym Brynów. Nowa inwestycja łączy południowe dzielnica miasta z centrum. Projekt łączy istniejącą trasę w rejonie sklepu Lidl, z 200-metrowym odcinkiem wzdłuż ulicy Jankego z węzłem przesiadkowym.
Na dalszym odcinku droga biegnie wzdłuż ulicy Kościuszki. Inwestycja obejmowała także utworzenie fragmentów dróg rowerowych w rejonie ul. Huberta oraz Plebiscytowej. Celem zadania było połączenie istniejących już odcinków infrastruktury z nowo wybudowaną trasą. Całość kosztowała 2 mln złotych, a trasa osiągnęła długość 1,4 km.
- Na skrzyżowaniu ulic Wita Stwosza/Szeligiewicza i Czempiela powstały śluzy rowerowe - dodaje prezydent miasta.