Hotel Katowice powstał w 1965 roku w ramach szeroko zakrojonej przebudowy centrum miasta. To właśnie w tamtym okresie przy alei Korfantego wyrosło wiele nowoczesnych budynków, które dodały Katowicom wielkomiejskiego charakteru, ale jednocześnie zastąpiły wiele przedwojennych zabudowań. Spora część tych obiektów dziś już jest odnowiona, inne z kolei zniknęły z powierzchni ziemi, natomiast Hotel Katowice wciąż czeka na lepsze czasy.
Budynek upodobali sobie filmowcy, którzy traktują go trochę, jak skansen i co rusz wykorzystują jego przestrzenie do kręcenia scen osadzonych w minionej epoce. Całkiem niedawno nagrywano w nim zdjęcia do filmu "Dziennik z wycieczki do Budapesztu". Często jednak da się w nim spotkać również biznesmenów. Hotel bowiem przeżywa oblężenie za każdym razem, gdy w Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbywa się Europejski Kongres Gospodarczy.
Obecnie Hotel Katowice sprawia wrażenie zawieszonego między PRL-em a współczesnością. Część pokoi nadal wygląda, jakby zatrzymał się w nich czas - jeśli nie na okresie wczesnego Gierka, to przynajmniej na początku tego millenium. Z kolei pozostałe doczekały się modernizacji w ostatnich latach i spełniają już bardziej współczesne standardy.
Już nie Katowice, lecz VOCO
Wiele wskazuje na to, że już niebawem Hotel Katowice doczeka się kompleksowej odnowy. Jego właściciel - Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Usług Turystycznych będące częścią Polskiego Holdingu Hotelowego - 29 kwietnia ogłosił przetarg na modernizację budynku i dostosowanie go do standardów franczyzodawcy. Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami Hotel Katowice ma stać się pierwszym w Polsce hotelem marki VOCO należącej do sieci InterContinental Hotels Group.
W wyniku planowanych inwestycji obiekt ma zyskać 4 gwiazdki (obecnie część pokoi ma standard trzech gwiazdek, a pozostałe dwóch). Wewnątrz ma się znaleźć się 167 pokoi, restauracja, sale konferencyjne oraz strefa fitness z siłownią. Prace obejmą też m.in. elewację, zagospodarowanie terenu i wymianę wyposażenia. Roboty mają być realizowane w etapach, by zachować ciągłość funkcjonowania hotelu.
Polski design we wnętrzach VOCO Katowice
– Jesteśmy przekonani, że marka VOCO da nową jakość hotelowi Katowice, w którym – ze względu na doskonałą lokalizację – będą mogli zatrzymać się zarówno goście biznesowi, jak i turystyczni. Wierzę, że dzięki podjętym działaniom nasz hotel będzie wyróżniał się na tle innych obiektów i umocni swoją pozycję na turystycznej mapie Katowic – stwierdził Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.
Pracownia architektoniczna FBT w swoim projekcie modernizacji hotelu postawiła na podkreślenie obecnej architektury i nawiązanie do lat, w których powstał budynek. We wnętrzach mają się znaleźć dzieła polskiego designu, natomiast całość ma wpisywać się w modną obecnie stylistykę, która całymi garściami czerpie z dawnych wzorców projektowania.
Architekci zaprojektowali bar w lobby zlokalizowany przy oknach, aby w okresie letnim po ich rozsunięciu można było korzystać z baru od strony tarasu. Projekt przewiduje również wykorzystanie terenu patio oraz powiększenie przestrzeni restauracji, dzięki czemu światło będzie do niej wpadać od dwóch stron. W podziemiach zaplanowano przestrzeń dla gości konferencyjnych, która zostanie udostępniona za pośrednictwem wind i klatki schodowej. Sale mają być utrzymane w kolorystyce powtarzającej się w całym hotelu. Na tym poziomie znajdzie się także strefa fitness i siłownia.
Może Cię zainteresować: