Kupuj lokalnie – wspieraj realnie. Miasto Katowice zaczyna kampanię promocyjną wpierającą lokalnych przedsiębiorców

W tak wymagających czasach, zwłaszcza dla mikro i małego biznesu, miasto Katowice przygotowało kampanię promocyjną wpierającą lokalnych przedsiębiorców. Przedsiębiorcy i rzemieślnicy zainteresowani udziałem w akcji mają czas na zgłoszenie do 10 listopada 2023 r.

Kamil Kalkowski
Kampania kupuj lokalnie katowice

Miasto Katowice przygotowało kampanię promocyjną wpierającą lokalnych przedsiębiorców.

- Jesienno-zimowy sezon zakupowy to okres wzmożonego popytu. To dobra okazja do tego, aby zbliżyć społeczności naszego miasta tutejszych przedsiębiorców, czy też lokalnych rzemieślników. W trudnych, szczególnie dla mikro i małego biznesu czasach, warto korzystać z dobrodziejstw lokalnego rynku usług i produktów, dla którego może być to postrzegane jako wyraz sąsiedzkiej solidarności - mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Dlatego zdecydowaliśmy się na organizację kampanii promocyjnej Kupuj lokalnie - wspieraj realnie, do której przez najbliższe dwa tygodnie trwać będzie nabór. Celem akcji jest pokazanie, że w naszym mieście mamy miejsca, które warto odwiedzić nie tylko podczas zbliżającego się czasu świątecznych zakupów czy poszukiwania różnego typu usług, ale również podczas chwili wytchnienia od tego zgiełku – dodaje prezydent

Samorządy zapewniają warunki do rozwoju działalności gospodarczej i przedsiębiorczości. Rozwój lokalnych firm jest jednym z elementów wpływających na jakość życia całej społeczności lokalnej. To miejscowi przedsiębiorcy – właściciele warzywniaków, zakładów szewskich, restauratorzy, handlowcy i usługodawcy - tworzą miejsca pracy dla katowiczan i odprowadzają w Katowicach podatki. To z kolei przekłada się na większe możliwości finansowania przez miasto zadań edukacyjnych, inwestycyjnych, społecznych czy z zakresu kultury. Inicjatorem rozpoczęcia akcji wspierającej lokalnych przedsiębiorców jest Łukasz Borkowski – miejski radny.

- Często nie zdajemy sobie sprawy jak wiele fantastycznych miejsc znajduje się tuż za rogiem. Chcemy przybliżyć mieszkańcom jak wiele do zaoferowania mają katowiccy przedsiębiorcy i zachęcić do robienia zakupów, załatwiania spraw i korzystania z usług „po sąsiedzku”. Wsparcie przedsiębiorczości i integracja mieszkańców - wszyscy na tym skorzystamy - mówi Łukasz Borkowski.

Jak się zgłosić do akcji

Do akcji mogą przyłączyć się przedsiębiorcy oraz usługodawcy, którzy:

  • są zameldowani/zamieszkują na terenie Katowic;
  • adresem prowadzonej przez nich działalności gospodarczej, będącej przedmiotem zgłoszenia są Katowice;
  • odprowadzają na terenie Katowic podatek dochodowy z prowadzonej przez nich działalności gospodarczej, będącej przedmiotem zgłoszenia;
  • nie prowadzą działalności gospodarczej w oparciu o umowę franczyzy.
- Uczestnicy programu otrzymają od Miasta możliwość promocji swojej działalności za pośrednictwem kampanii realizowanej za pomocą materiałów video oraz kanałów komunikacji zarówno w formie tradycyjnej, jak i internetowej. Wszyscy zgłoszeni otrzymają od miasta specjalną naklejkę do oznaczenia lokalu, a informacja o realizowanej przez nich działalności znajdzie się na stronie internetowej Miasta Katowice w specjalnej zakładce – mówi Marta Chmielewska, naczelnik wydziału promocji.

Nabór trwa do 10 listopada 2023 r. poprzez elektroniczny formularz, który jest dostępny pod adresem klwr.katowice.eu.

- Usługi, które oferujemy klientowi opierają się głownie na pracach ręcznych, niepowtarzalnych. Firma, którą prowadzę ma długoletnią tradycję w branży złotniczej, nasi klienci są z nami już od 30 lat. Taka promocja miasta w stosunku do lokalnych firm jest bardzo potrzebna, ponieważ my prowadzimy małe firmy, które w ostatnim czasie borykają się z bardzo wieloma problemami, koszty działalności są bardzo wysokie a sprzedaż produktów i usług w ostatnim czasie spada, bazujemy głownie na stałych klientach - mówi Jerzy Kurczok, właściciel Pracowni Grawersko-Złotniczej Kurczok mieszczącej się przy ul. Młyńskiej 5.

Miasto pomaga przedsiębiorcom

To nie pierwszy raz, kiedy miasto Katowice wspiera lokalny sektor biznesu. Epidemia koronawirusa sprawiła, że wielu przedsiębiorców znalazło się w krytycznej sytuacji. Dlatego, w tym trudnym momencie miasto uruchomiło Katowicki Pakiet Przedsiębiorcy, w którym oprócz 100% lub 50% zwolnienia z czynszów w lokalach miejskich, zwolnienia z podatków od nieruchomości znalazło się też m.in. 50% zwolnienie z opłaty śmieciowej, utworzenie Punktu Doradztwa Kryzysowego we współpracy z Regionalną Izbą Gospodarczą. Tylko w pierwszym półroczu działania programu prawie wszyscy uprawnieni zdecydowali się skorzystać z zapisów katowickich pakietów pomocowych. 100% zwolnienie z opłat czynszu najmu objęło 573 podmiotów, a 50% bonifikata dotyczyła 676 podmiotów. Łączna suma wspomnianych bonifikat wyniosła 5,7 mln zł. Pozytywny odbiór ze strony przedsiębiorców zaowocował wznowieniem programu w postaci Katowickiego Pakietu Przedsiębiorcy 2.0 i Katowickiego Pakietu Przedsiębiorcy 2.0+.

Więcej informacji o akcji Kupuj lokalnie – wspieraj realnie dostępnych pod adresem internetowym: https://www.katowice.eu/kupuj-lokalnie.

Katowice miastem fachowcow 04

Może Cię zainteresować:

Katowice Miastem Fachowców – wystartował II etap programu dla uczniów katowickich szkół

Autor: Redakcja

28/10/2023

Katowice europejska stolica kultury 2029

Może Cię zainteresować:

Katowice z Metropolią oraz Bielsko-Biała mają szansę zostać Europejską Stolicą Kultury 2029. Te miasta z woj. śląskiego przeszły do II etapu konkursu

Autor: Katarzyna Pachelska

27/10/2023

Przedszkole koszutka 01

Może Cię zainteresować:

Katowice. Dobra zmiana przed przedszkolem nr 52 w Koszutce. Zmodernizowano chodniki i teren zielony

Autor: Katarzyna Pachelska

25/10/2023

Subskrybuj 24kato.pl

google news icon