W ślad za odświeżeniem logo samej instytucji Silesia Film idą nowe logosy trzech kultowych katowickich kin:
- Kinoteatru Rialto
- kina Kosmos
- kina Światowid
Nowa identyfikacja wizualna katowickich kin
Za projekty nowych logotypów kin odpowiada katowickie Muflon Studio, czyli dwie zdolne dziewczyny współpracujące m.in. z Festiwalem Filmowym Młode Horyzonty - Weronika Mehr i Maria Prochaczek. Nowe logotypy kin nawiązują designem zarówno do przeszłości, uwzględniając historię każdego z kin i ich architektoniczny charakter, jak i do nowoczesności: kierunku rozwoju oraz profilu repertuarowego.
Logotyp Kina Kosmos to nowoczesna interpretacja stylu retro, która odsyła nas do lat 60., kiedy to zaprojektowane przez Stanisława Kwaśniewicza, Mariana Skałkowskiego i Juranda Jareckiego kino na Koszutce było jednym z najoryginalniejszych architektoniczne budynków w Katowicach. Zainspirowany pierwotnym wyglądem wnętrz Kosmosu logotyp łączy w nowoczesnej formie brutalizm, futuryzm i filmową nostalgię.
Więcej o pierwotnej bryle kina Kosmos: Kosmos w Katowicach. Tak postmodernizm zniszczył świetną architekturę z lat 50. Zobaczcie, jak stylowy był kiedyś budynek kina i jak wygląda teraz
Minimalistyczny i elegancki logotyp Rialta nawiązuje do klasycznej i ponadczasowej bryły powstałego na początku XX wieku kina, jego charakterystycznego wystroju i repertuaru, którego dużą część stanowią filmy o sztuce i spotkania z artystami.
Największą metamorfozę przeszedł logotyp Kina Światowid. Dynamiczne, nowoczesne liternictwo użyte w nowej wersji podkreśla eksperymentalny i artystyczny charakter kina, które w ostatnich latach odważnie łamie konwencje, śledzi filmowe nowości i nie boi się repertuarowego ryzyka.
Z okazji nowej identyfikacji graficznej Silesia Film przygotowała dla widzów i sympatyków katowickich kin studyjnych weekend pełen atrakcji – i to nie tylko filmowych. A wszystko w duchu ekologii i recyklingu.
Trzy dni świętowania w Światowidzie, Rialcie i Kosmosie
Podczas trzydniowego wydarzenia (8-10 marca 2024) kolejno w Kinoteatrze Rialto (8 marca), Kinie Światowid (9 marca) i Kinie Kosmos (10 marca) będzie można kupić koszulki z nowym logotypem kina. Co warto podkreślić – wszystkie koszulki będą z drugiego obiegu: w różnych kolorach i rozmiarach. W Rialcie, w godzinach otwarcia kasy, sprzedawane będą już gotowe koszulki z naprasowanym logotypem kina. W sobotę w Światowidzie od 18.00 do 20.00 będzie można kupić koszulkę i na miejscu naprasować na nią logo kina. W niedzielne popołudnie (15.30 – 18.15) SF zaprasza do Kina Kosmos, gdzie na dużych i małych miłośników kina na Koszutce będą czekać koszulki do kupienia i logotypy kina do naprasowania.
Dodatkowo – podczas wydarzenia w Kinie Światowid i w Kinie Kosmos znajdziemy fotobudkę, w której za darmo będzie można zrobić sobie zdjęcia, oczywiście najlepiej w koszulce z ulubionym kinem.
W każdym kinie zaplanowano również ciekawe wydarzenia specjalne i repertuarowe. W Kinoteatrze Rialto pokaz specjalny nominowanego do Oscara „Poprzedniego życia” z dodatkowymi atrakcjami z okazji Dnia Kobiet. W Kinie Światowid m.in. francuska komedia „Test na teściów” oraz rozbudzający zmysły „Bulion i inne namiętności”. Kino Kosmos tradycyjnie zagra i dla dzieci, i dla dorosłych widzów. W repertuarze znajdziemy cykle: Filmowe popołudnie dla dzieci oraz Rodzina w kinie, w ramach której będzie można obejrzeć walczącą o Oscara animację „Pies i robot”. Dla starszych widzów kino poleca zestawy animacji nominowanych do tegorocznych Oscarów z prelekcją filmoznawczyni dr Karoliny Kostyry pt. „Kobiety i Oscary”.
Liczba koszulek i naprasowanek jest ograniczona. Wybrany logotyp można nanieść tylko na koszulkę z drugiego obiegu zakupioną w danym kinie.
Może Cię zainteresować:
Magdalena Piekorz na ważnym stanowisku w TVP. Ma odpowiadać za filmy i seriale
Może Cię zainteresować: