Pierwsza
tura konsultacji społecznych dla studium wykonalności drugiej pary
torów na trasie Katowice – Gliwice odbyła się wiosną. Teraz
czas na kolejną ich odsłonę. W trakcie spotkań
przedstawiciele wykonawcy studium mają przedstawić mapy podglądowe,
prezentujące aktualne wyniki prac planistycznych oraz proponowane
rozwiązania funkcjonalne.
Spotkania będą się odbywać:
- 9 stycznia w Świętochłowicach (godz. 17.00 – 19.00, Centrum Kultury Śląskiej, ul. Krauzego 1)
- 10 stycznia w Katowicach (godz. 17.00 – 19.00, Szkoła Podstawowa nr 33, ul. Witosa 23)
- 11 stycznia w Zabrzu (godz. 17.00 – 19.00, Miejski Ośrodek Kultury, ul. 3 Maja 91A)
- 12 stycznia w Rudzie Śląskiej (godz. 17.00 – 19.00, Stacja Biblioteka – dworzec Ruda Śląska Chebzie, ul. Dworcowa 33)
- 13 stycznia w Chorzowie (godz. 17.00 – 19.00, Focus Hotel, ul. Armii Krajowej 15)
Budowa dodatkowej pary torów na 30-kilometrowym odcinku między Katowicami, a Gliwicami to dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii „inwestycja dekady”. To komunikacyjny „kręgosłup” miast tej części regionu.
Obecnie pociągi Kolei Śląskich, realizujące przewozy wewnątrz województwa, dzielą tory na tej trasie razem z pociągami dalekobieżnymi, a to sprawia, że mogą tam kursować rzadziej niż by oczekiwano, a poza tym muszą ustępować pierwszeństwa, często spóźnionym, pociągom międzynarodowym lub klasy premium. Dodatkowa para torów dla ruchu aglomeracyjnego pozwoliłaby uwolnić się od tych ograniczeń, a składy regionalne mogłyby kursować co kilkanaście minut. Ze względu na znaczenie tej inwestycji w organizacji sieci połączeń w transporcie pasażerskim, Metropolia finansuje w połowie koszty przygotowania tej dokumentacji i realizuje studium wykonalności wspólnie z PKP PLK.