Kolejna tura konsultacji społecznych w sprawie dodatkowych torów z Katowic do Gliwic

W drugim tygodniu stycznia 2023 r. rozpocznie się kolejna tura konsultacji społecznych dla studium wykonalności drugiej pary torów na trasie Katowice - Gliwice. Spotkania zaplanowano w Katowicach, Chorzowie, Świętochłowicach, Rudzie Śląskiej i Zabrzu. Przy tej okazji mają zostać przedstawione mapy poglądowe, prezentujące aktualne wyniki prac planistycznych i proponowane rozwiązania funkcjonalne.

M. Wroński
Stacja PKP

Pierwsza tura konsultacji społecznych dla studium wykonalności drugiej pary torów na trasie Katowice – Gliwice odbyła się wiosną. Teraz czas na kolejną ich odsłonę. W trakcie spotkań przedstawiciele wykonawcy studium mają przedstawić mapy podglądowe, prezentujące aktualne wyniki prac planistycznych oraz proponowane rozwiązania funkcjonalne.

Spotkania będą się odbywać:

  • 9 stycznia w Świętochłowicach (godz. 17.00 – 19.00, Centrum Kultury Śląskiej, ul. Krauzego 1)
  • 10 stycznia w Katowicach (godz. 17.00 – 19.00, Szkoła Podstawowa nr 33, ul. Witosa 23)
  • 11 stycznia w Zabrzu (godz. 17.00 – 19.00, Miejski Ośrodek Kultury, ul. 3 Maja 91A)
  • 12 stycznia w Rudzie Śląskiej (godz. 17.00 – 19.00, Stacja Biblioteka – dworzec Ruda Śląska Chebzie, ul. Dworcowa 33)
  • 13 stycznia w Chorzowie (godz. 17.00 – 19.00, Focus Hotel, ul. Armii Krajowej 15)

Budowa dodatkowej pary torów na 30-kilometrowym odcinku między Katowicami, a Gliwicami to dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii „inwestycja dekady”. To komunikacyjny „kręgosłup” miast tej części regionu.

Obecnie pociągi Kolei Śląskich, realizujące przewozy wewnątrz województwa, dzielą tory na tej trasie razem z pociągami dalekobieżnymi, a to sprawia, że mogą tam kursować rzadziej niż by oczekiwano, a poza tym muszą ustępować pierwszeństwa, często spóźnionym, pociągom międzynarodowym lub klasy premium. Dodatkowa para torów dla ruchu aglomeracyjnego pozwoliłaby uwolnić się od tych ograniczeń, a składy regionalne mogłyby kursować co kilkanaście minut. Ze względu na znaczenie tej inwestycji w organizacji sieci połączeń w transporcie pasażerskim, Metropolia finansuje w połowie koszty przygotowania tej dokumentacji i realizuje studium wykonalności wspólnie z PKP PLK.

Bogusław Molecki

Może Cię zainteresować:

Dr Bogusław Molecki: Na terenie Metropolii ludzie nie widzą powodu, by przenieść się z aut do transportu zbiorowego

Autor: Michał Wroński

06/12/2022

Autobus ZTM

Może Cię zainteresować:

Nowości w taryfie ZTM-u. Ceny biletów od stycznia będą się zaczynały od... złotówki. Tyle ma kosztować 5-minutowa podróż

Autor: Michał Wroński

16/12/2022

Katowice Dworzec PKP

Może Cię zainteresować:

Nowe inwestycje kolejowe w Katowicach. Do Tychów pojedziesz przez Murcki, do Gliwic przez Kochłowice

Autor: Michał Wroński

07/12/2022

Subskrybuj 24kato.pl

google news icon