Ukończone przedłużenie ul. Mickiewicza – o długości 153 m - to alternatywę dla ul. Dąbrówki i ul. Opolskiej, którymi kierowcy dostają się do ul. Grundmanna, a następnie Drogowej Trasy Średnicowej. Inwestycja kosztowała 37,7 mln zł.
To dwie z sześciu niedawno zakończonych inwestycji drogowych. Powstały też: połączenie Porcelanowej z Gospodarczą i układy drogowe na os. Tysiąclecia, w rejonie ul. Wilczewskiego i przy ul. Korczaka. Łączna wartość wszystkich tych zadań to 158 mln zł.
- Chociaż budowa sześciu układów drogowych kosztowała w sumie ponad 158 mln zł, to z budżetu miasta na ten cel przeznaczyliśmy 42 mln zł. Pozostałe środki to efekt dofinansowań, jakie pozyskało miasto. Co ważne, te inwestycje powstały nie tylko z myślą o kierowcach. Skorzystają na nich także pozostali uczestnicy ruchu, czyli piesi i rowerzyści - mówił Marcin Krupa, prezydent Katowic.
W ramach pięciu inwestycji powstały również drogi dla rowerzystów, a ich łączna długość to 2,4 km. Jeszcze więcej powstało dróg dla pieszych – to ponad 5 km chodników.
Drogowe inwestycje w Katowicach
Od końca minionego roku kierowcy, piesi i rowerzyści mogą korzystać z układu drogowego, który prowadzi pomiędzy ul. Nadgórników i ul. Katowicką, gdzie powstało rondo. Miasto zdecydowało o budowie 1,03 km drogi w Strefie Kultury, która jest przedłużeniem ul. Dobrowolskiego.
W układzie drogowym znalazł się także dodatkowy odcinek ul. Mieroszewskiego od skrzyżowania z ul. Bończyka do nowej ul. Dobrowolskiego i dalej do ul. Ordona. Budowa tego układu drogowego kosztowała 43,7 mln zł.
Ponad 115 mln zł otrzymanego dofinansowania
Budowa sześciu nowych układów drogowych kosztowała miasto Katowice niewiele ponad 42 mln zł przy całkowitej wartości inwestycji ponad 158 mln zł. Miasto pozyskało na ten cel ok. 116 mln ze środków zewnętrznych z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych (86 mln zł) oraz Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (30 mln zł).
Może Cię zainteresować: