W środę, 22 marca, odbyło się uroczyste otwarcie 3 Oddziału PKO Banku Polskiego, który po 10 latach został przeniesiony z ul. Chorzowskiej na ul. Podchorążych. Nowa lokalizacja to budynek będący przykładem katowickiej „moderny”, w sąsiedztwie jednej z głównych ulic miasta cechującej się dużym natężeniem ruchu pieszego i kołowego. Nie przez przypadek monumentalne wieżowce (pierwsze w Polsce!), surowe połączenie betonu i stali oraz liczne przeszklenia budynków sprawiły, że Katowice zostały przez niektórych nazwane “polskim Chicago”.
W sąsiedztwie oddziału znajdują się liczne drobne punkty handlowo-usługowe, przystanki komunikacji miejskiej oraz instytucje użyteczności publicznej. Obsługa odbywa się przy 2 stanowiskach transakcyjnych i 2 stanowiskach doradczych oraz w 3 pokojach spotkań. Nowa aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępny jest bankomat z funkcją wpłatomatu czynny całą dobę.
- PKO Bank Polski jest partnerem dla każdego rodzaju biznesu – udowadniamy to w naszej codziennej pracy zwłaszcza w takich oddziałach jak tutaj w Katowicach. Dokładamy starań, aby za profesjonalną obsługą, dopasowanymi produktami szła również nowoczesna, cyfrowa przestrzeń. W naszych modernizowanych oddziałach stawiamy na doradztwo, wsparcie produktowe i edukację w zakresie kanałów zdalnych – katowickie oddziały w nowej odsłonie doskonale pokazują, w jakim kierunku zmierzamy jako bank z największą liczbą placówek i klientów w Polsce. Cieszę się, że od dzisiaj nasi klienci mogą korzystać z nowoczesnych rozwiązań w nowych, przystosowanych dla wszystkich przestrzeniach – podkreślił podczas otwarcia oddziału Jacek Piechota, dyrektor Regionu Bankowości Detalicznej w Katowicach.
Nowy, katowicki oddział PKO Banku Polskiego, tak jak w poprzednim miejscu, obsługuje nie tylko klientów indywidualnych, ale także małe i średnie przedsiębiorstwa. Klient, który korzysta z rachunku firmowego ma do wyboru wiele opcji finansowania biznesu - od kredytu inwestycyjnego, limitów obrotowych przy rachunku do transakcji leasingowych na korzystnych warunkach.
- Przyczyną zmian w oddziale była przede wszystkim komfort i bezpieczeństwo naszych klientów, którzy od kilku już lat coraz chętniej korzystają z kanałów zdalnych. Pandemia koronawirusa tylko ten trend umocniła. Oddział w obecnej wersji jest nowoczesny, zapewnia komfort zarówno osobom odwiedzającym, jak i pracownikom, którzy dzięki takim rozwiązania jak m.in. stanowisko internetowemu mogą skoncentrować się na kliencie, który naprawdę wymaga indywidualnej pomocy. W PKO Banku Polskim klienci mają do wyboru kilka możliwości zdalnego kontaktu z bankiem - bankowość elektroniczną iPKO, aplikację mobilną IKO, bankomaty oraz wpłatomaty. Jeżeli którekolwiek z tych rozwiązań stanowi dla klienta problem – nasi pracownicy chętnie pomogą i pokażą jak skorzystać z kanałów zdalnych. Cieszę się, że od teraz osoby odwiedzające nasz oddział oraz nasi pracownicy mogą korzystać z nowoczesnej przestrzeni i technologicznych rozwiązań. W końcu doświadczenie i dopasowana oferta idzie w parze z odpowiednim, eleganckim wnętrzem – Marcin Jurek, dyrektor 3 Oddziału PKO Banku Polskiego w Katowicach.
Oprócz Oddziału 3 PKO Banku Polskiego nową przestrzeń zyskały również Oddział 22 (przy pl. Marii i Lecha Kaczyńskich 3/5) oraz Oddział 7 (nowy adres: ul. Roździeńskiego 1B).
Oddział 22 przy pl. Marii i Lecha Kaczyńskich 3/5 działa na katowickim rynku od 9 lat. Lokal mieści się w ścisłym centrum, w sąsiedztwie palcówek handlowo-usługowych, dworca PKP i dworca autobusowego. Katowice są stolicą Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, która od 2017 roku oficjalnie zrzesza aż 41 miast i gmin naszego województwa. To największa aglomeracja w Polsce, pod względem liczby ludności wyprzedzająca nawet stołeczną Warszawę. Usytuowanie oddziału właśnie w tej lokalizacji umożliwia mieszkańcom, ale i turystom czy osobom przybywającym do Katowic w celach służbowych szybkie załatwienie wszystkich niezbędnych spraw w jednym miejscu. W bliskiej odległości siedzibę mają władze miasta i samorządu województwa śląskiego. W obecnej odsłonie jest wygodniej, bardziej cyfrowo i ekologicznie. Do dyspozycji klientów w oddziale jest 8 doradców, którzy obsługują klientów w segmencie klienta podstawowego i bankowości osobistej.
- Zależy nam, żeby dobrą lokalizacje i nowoczesne wnętrze oddziału wykorzystać do poprawy odbioru placówki wśród klientów. Naszym celem jest dalszy wzrost efektywności pracy. Priorytetem jest pozyskiwanie nowych klientów i pokazanie im jak nowoczesnym bankiem jesteśmy. Zmieniamy też podejście do pracy operacyjnej w oddziale. Będziemy wykorzystywać nowoczesną infrastrukturę oddziału (stanowisko multimedialne, pokoje spotkań) do edukacji klienta pod kątem obsługi w kanałach zdalnych, ponieważ coraz częściej klienci wybierają tą formę kontaktu z nami i załatwienia swoich bankowych spraw – podkreśla Jarosław Mierzwiński, dyrektor 22 Oddziału PKO Banku Polskiego w Katowicach.
Od połowy marca klienci Oddziału 7 w Katowicach mogą korzystać z nowej siedziby placówki przy al. Roździeńskiego 1B. Oddział obsługuje klientów indywidualnych i, firmowych.
- Działamy na rynku już od wielu lat. Zmiana adresu i przede wszystkim wnętrza naszego oddziału ma dla nas ogromne znaczenie. Dbamy o wybór dopasowanych produktów do każdego rodzaju klienta i każdy klient znajdzie u nas wsparcie z zakresu swoich finansów. Zmiana przestrzeni, w której będziemy teraz pracować pozwoli nam obsługiwać klientów na niezmiennie wysokim poziomie i przede wszystkim zdobyć zaufanie nowych klientów, zarówno indywidualnych, jak i małych i średnich firm. Z takim zespołem, z jakim obecnie pracuję oraz w nowej przestrzeni będziemy mogli kontynuować dotychczasową pracę stanowiąc dalej nierozerwalną część miasta – mówi Edyta Kępińska, dyrektor 7 Oddziału PKO Banku Polskiego w Katowicach.
W każdej ze zmodernizowanych placówek nie ma już papierowych plakatów – wszystkie najważniejsze informacje np. o ofercie dla klientów dostępne są w formie elektronicznej na dużych ekranach. Dla tych, którzy mają mało czasu i chcą załatwić sprawy „na szybko” pozostają do dyspozycji stanowiska internetowe, dzięki którym zalogują się do swojego konta i sprawdzą np. ile mają pieniędzy na rachunku lub zlecą przelew. Przy obsłudze urządzenia samoobsługowego w każdej chwili może pomóc doradca. Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co jest rozwiązaniem przyjaznym środowisku.
Obecnie
wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale.
Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy
przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad
rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste,
bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i
pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu
należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku
Polskiego nie zapłaci prowizji. Sieć urządzeń należących do nas
to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją
wpłaty. Właściciele PKO Konta dla Młodych mają darmowe konto,
bezpłatne są również wypłaty i wpłaty gotówki ze wszystkich
bankomatów PKO w kraju i wypłaty we wszystkich bankomatach na całym
świecie. Karta płatnicza, BLIK, płatność zbliżeniowa telefonem,
Apple Pay, Google Pay, a na zegarkach Garmin Pay i SwatchPay!. To
niektóre możliwości, dzięki którym w wygodny i szybki sposób
zapłacimy za zakupy stacjonarne lub internetowe, a środki od razu
trafiają na konto odbiorcy.