Informacje

Informacje

Trwa budowa Centrum Przesiadkowego Brynów

Previous Next

Dziś, 23 marca, rozpoczął się kolejny etap prac na budowie Centrum Przesiadkowego Brynów, prowadzonych w obrębie pętli tramwajowej w Brynowie. Tym razem roboty drogowe będą przebiegać wzdłuż ulicy Rzepakowej. Wiąże się to pewnymi utrudnieniami w ruchu oraz z koniecznością wprowadzeniem czasowej organizacji ruchu.


- W ramach budowy Centrum Przesiadkowego Brynów przebudowywany jest również układ drogowy w tym rejonie, tak aby nadać priorytet komunikacji miejskiej, a także połączyć budowany parking z peronami autobusowymi i tramwajowymi, jak najszybszą trasą. Przebudowany musi zostać także fragment ul. Rzepakowej, co wykonawca rozpocznie w poniedziałek 23 marca i będzie realizował w dwóch etapach do połowy maja. Następnie rozpocznie kolejne prace drogowe, o których będziemy informować z wyprzedzeniem – mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta.

Realizacja etapu prac prowadzonych przy ul. Rzepakowej potrwa od 23 marca do 18 kwietnia. Jak zmieni się w tym czasie organizacja ruchu? Katowicki magistrat wyjaśnia, że drogowcy zajmą po jednym prawym pasie ruchu jezdni w kierunku Ochojca i Ligoty, a także jezdni w kierunku ul. Kolejowej.

- Przesuniemy także kolidujące z obszarem prac przystanki autobusowe w rejon skrzyżowania ul. Rzepakowej z ul. Żytnią i ul. Warzywną. Prace w rejonie przejść dla pieszych będą prowadzone pod ruchem w taki sposób, aby zapewnić bezpieczne przejście pieszym na drugą stronę ulicy. Sygnalizacja świetlna przełączona zostanie w tryb ostrzegawczy – wyjaśnia Artur Stelmach, kierownik budowy z firmy WARBUD.

W dalszej kolejności, od 20 kwietnia do 16 maja, zajęty zostanie lewy pas ruchu jezdni w kierunku Ochojca i Ligoty, a także jezdni w kierunku ul. Kolejowej. Koszt inwestycji oszacowano na 80 mln zł, a realizatorem przedsięwzięcia jest firma WARBUD SA w partnerstwie z Przedsiębiorstwem STOR Sp. z o.o. Finał budowy nastąpi prawdopodobnie w trzecim kwartale tego roku. Budowa Centrum Przesiadkowego Brynów to jeden z elementów powstającego właśnie Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych.

Jak będzie wyglądało brynowskie centrum przesiadkowe?

Zgodnie z założeniem projektu powstanie tu trzykondygnacyjny parking o pojemności 497 miejsc wraz z systemem informacji o zajętości parkingu, parking naziemny o pojemności 50 miejsc postojowych dla funkcji Park & Ride, przystanki, w tym zadaszone perony oraz miejsca oczekiwania i wymiany podróżnych typu „drzwi-drzwi”, a także poczekalnia wyposażona w punkty obsługi pasażerskiej: toaletę, punkt zakupu biletów, pełną infrastrukturą dla systemu ŚKUP, małą gastronomię i punkt zakupu prasy oraz tablice dynamicznej informacji pasażerskiej. Nie zapomniano też o rowerzysta, którzy będą mogli korzystać z parkingu dla rowerów o funkcji Bike&Ride wraz z miejscami postojowymi. Przewidziano także 6 miejsc postojowych dla taksówek i 6 miejsc postojowych typu Kiss&Ride.

fot. UM w Katowicach, Warbud SA

Śledź nas

Social & newsletter

Logo stopka

© 2018 © Wszelkie prawa zastrzeżone

Search