Informacje

Informacje

Koronawirus a komunikacja miejska: Czy można oddać bilety długookresowe?

Na początku marca wiele osób kupiło bilety długookresowe, a więc 30-, 90-, a nawet 120-dniowe. Kiedy w Polsce wprowadzono stan zagrożenia epidemicznego i zaapelowano o unikanie opuszczania domów, pojawiło się pytanie co z zakupionymi biletami. Czy można je zwrócić?


W połowie marca zamknięto żłobki, przedszkola, kluby malucha, szkoły, a nawet uczelnie. Wiele zakładów pracy zawiesiło swoją działalność. Inne przeszły na tryb pracy zdalnej. Sprawiło to, że liczba osób z komunikacji miejskiej znacząco spadła. Taka sytuacja potrwa jeszcze przez pewien czas, ale dziś trudno jasno określić, kiedy wszystko wróci do normy. Co jednak z zakupionymi przez podróżnych biletami długookresowymi?

- Pasażerowie posiadający bilety 7-, 30-, 90-, 120-dniowe oraz wieloprzejazdowe mogą zdecydować się na zwrot pieniędzy – informuje biuro prasowe Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Szczegółowe informacje dotyczące zwrotów biletów można uzyskać dzwoniąc na bezpłatną infolinię Zarządu Transportu Metropolitalnego 800 16 30 30, która jest czynna całą dobę przez cały tydzień (również weekendy i święta).

Co zrobić, aby zwrócić bilet i otrzymać zwrot pieniędzy?

Jak wyjaśnia GZM, taki wniosek o zwrot biletu można złożyć samodzielnie za pośrednictwem Portalu Klienta ŚKUP. Aby skorzystać z tej możliwości należy zalogować się na swój profil na stronie internetowej: https://portal.kartaskup.pl/. Następnie wybieramy opcję „Zgłoszenie reklamacji” (znajduje się w menu po lewej stronie).

Co gdy nie pamiętamy swojego loginu/hasła do Portalu Klienta?

W tym przypadku, aby otrzymać zwrot niewykorzystanego w pełni biletu długookresowego należy wysłać swoje zgłoszenie na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., a w tytule wiadomości wpisz „ZWROT BILETU”. Oczywiście trzeba też podać takie dane jak: imię i nazwisko, numer karty ŚKUP oraz numer konta bankowego, na które mają zostać zwrócone pieniądze. Oczywiście można otrzymać zwrot gotówki na kartę ŚKUP, jednak nie można ich wykorzystać do zakupu biletów przez Portal Klienta. Pieniądze zgromadzone na karcie można wykorzystać kupując bilety w stacjonarnych automatach biletowych, w kasownikach znajdujących się w pojazdach (bilety w taryfie odległościowej i bilety strefowo-czasowe) czy płacąc za parkowanie w parkomatach ŚKUP.

Jak odzyskać hasło?

Można też podjąć próbę odzyskania hasła do konta w Portalu Klienta. W jaki sposób? Otóż login to 16 cyfr numeru karty ŚKUP. Z kolei hasło dla karty ŚKUP tworzone jest automatycznie z numeru PESEL. Każdy użytkownik ŚKUP podczas pierwszego logowania mógł zmienić login i hasło. Jeśli tak się stało, ale nie podaliśmy adres e-mail, nie ma możliwości zresetowania hasła. W tym przypadku trzeba po prostu wysłać e-mail z prośbą o zwrot biletu na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Natomiast jeśli adres mailowy został podany, wówczas można samodzielnie odzyskać hasło, korzystając z opcji „Zapomniałem hasła do konta”. W dalszej kolejności podajemy login lub nr karty oraz adres e-mail. Sprawdzamy skrzynkę pocztową i klikamy w otrzymany e-mailem link. Następnie postępujemy już zgodnie z instrukcjami podanymi powyżej dotyczącymi zgłaszania reklamacji.

fot. GZM

Śledź nas

Social & newsletter

Logo stopka

© 2018 © Wszelkie prawa zastrzeżone

Search