Bolid oznaczony jako C42 został skonstruowany przez Alfę Romeo na sezon 2022. Przypomnijmy – w tym roku w F1 obowiązują nowe przepisy dotyczące konstrukcji bolidów; wprowadzono między innymi tzw. efekt przyziemny, znaczne zmiany w aerodynamice czy nowe, 18-calowe koła, co oznacza także zmiany w zawieszeniu i konieczność korzystania z większych hamulców.
Alfę Romeo C42, którą o punkty mistrzostw świata walczą Fin Valtteri Bottas i Chińczyk Guanyu Zhou, można oglądać w Polsce w ramach touru organizowanego przez PKN Orlen, który jest sponsorem zespołu F1. Tegoroczna trasa promocyjna bolidu C42 Alfa Romeo F1 Team Orlen rozpoczęła się 5 lipca w Szczecinie. Następnie bolid pojechał do Mielna, Kosakowa, Białegostoku, Mrągowa, Płocka, Łodzi, Lublina, Krakowa i Nowego Targu, a teraz jest w Katowicach. Można go oglądać na stacji PKN Orlen przy alei Murckowskiej 22. Ostatnim przystankiem C42 będzie Jelenia Góra.
– Tylko w ubiegłym sezonie wyścigi Formuły 1 obejrzało ponad 1,55 mld osób, a sam ekwiwalent reklamowy z globalnej ekspozycji marki Orlen, wynikającej z zaangażowania koncernu w zespół F1 w 2021 roku wyniósł aż 648 mln zł – mówi Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu.